Alla inlägg den 16 augusti 2019

Av Lill Lindbäck - 16 augusti 2019 11:14

Jag har nyligen flyttat från mitt hus och hem till min syster pga skilsmässa. Måste säga att jag blir skrämd av hyrorna. Nu läste jag om lägenheter på runt 54 kvm hyra 90000-10500:-/ månad. Alla som har låglöneyrken har inte råd med dessa ens. Sedan bläddrade jag vidare på nya.boplats i Göteborg och hittade nyproduktion lägenheter runt 80 kvm  hyra ca 13000:-, då var dessa mest 3:or. Kan tänka mig barnfamiljer bo där. Förstår inte hur de ska ha råd. De kanske tjärnar på varje månad. Men det går knappast att vara hemma med sina barn på deltid och den andra jobbar.

Blir faktiskt skrämd. Så många som kommer att begära bostadsbidrag. Då måste skatterna höjas - igen. I Bergsjön, dit jag flyttade en gång i tiden är numer nästan bara invandrare. Där köpte fastighetsbolaget Balder upp en del hus och har byggt om lägenheterna. Jättefina, så ser det ut på bilderna, men jag förstår inte vilka som ska ha råd att bo där. Bergsjön är en stadsdel med många arbetslösa osv.

Nu har jag återigen börjat titta på bostadsrätter, men det vill säga om jag får tillräckligt med lån. Vissa stadsdelar har jag råd att bo i, men där vill jag inte bo. Med andra ord, det är väldigt svårt med lägenheter idag.

Känner du igen dig?

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via www.vulkanmedia.se sök på Lill Lindbäck, eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards