Alla inlägg under juni 2014

Av Lill Lindbäck - 30 juni 2014 14:50

Känner du igen dig? Jag gör det. Allt ska gå fort. Mina hobbyn tar tid, men jag älskar att påta i trädgården - avkoppling. Jag älskar att skriva - kreativiteten flödar och spänningen tilltar. Det finns så mycket mer jag vill göra och har förstått att tiden går alldeles för fort. Nu minskar jag skrivandet för ett tag och gör andra saker som intresserar mig. Vad har du för intressen? Har du ett nytt liv? Ny hobby?

Här nedan en rådjursunge född i grannens trädgård för några år sedan.

 

Av Lill Lindbäck - 27 juni 2014 11:57

Hjärnan är alltså den största datorn. Vi använder bara en bråkdel av den, en del använder mer.

Det är så mycket influenser utifrån, som upptar vår tid. Exvis tycks utseendet viktigaste. Om jag opererar läpparna blir jag snyggare ...

Tänk om vi i stället hade lagt mer intresse på vad hjärnan kan uträtta.

Visst, jag kan säga till mig själv; jag kan inte .... Nej, då kan jag inte.

Om jag hade tid över skulle jag läsa mer tidskrifter och böcker om stenar och om jordens innehåll, som varför blir det vulkanutbrott. Varför händer ...

Men, kan jag det där mediala? Det där som hjärnan har, men som många av oss inte tror på.

Tror du på det mediala?

Av Lill Lindbäck - 26 juni 2014 09:16

Vad är det som egentligen är det viktigaste i livet för dig?

Av Lill Lindbäck - 25 juni 2014 14:44

Lycka kan med enkla medel bygga på något stort. Vad är lycka för dig? Det kan vara smått eller stort.  

Av Lill Lindbäck - 23 juni 2014 11:14

Jag skriver thrillers en del med medialt inslag. Här nedan finns fyra av mina böckerna. Vill du läsa? Går att beställa på www.vulkan.se är billigast. E-böcker - jämför priserna.

       

Av Lill Lindbäck - 17 juni 2014 07:52

Jag skrev thrillerboken "Parkbänken" för att jag ville belysa alla självmord i Sverige, men den blev för tung att skriva. I stället blev fortsättningen något helt annat, den börjar när en kvinna sitter med en alldeles för stor regnkappa på sig och övergår till någon som viskar i hennes öra att hon ska ta pillren.

Omslaget till "Parkbänken" är från Slottsskogen i Göteborg.

Av Lill Lindbäck - 13 juni 2014 11:00

"I en annan värld", handlar om ett par som har tre tonåringar hemma. Med arbete, barnens idrotter och ett liv som stressade föräldrar, får vi följa dessa i ett vardagsliv. I en annan värld lyssnar Gabrielle på en  avslappningsskiva. I början är hon för stressad. Följ personerna i boken och händelser som händer.

Skivan, drömmarna och händelser i det mediala är författarens egna, allt annat är fiktivt.

Boken går att läsa mer om på www.lill-lindback.se eller köp billigast på www.vulkan.se. Finns i e-boksform jämför då priserna i nätbokhandeln.

Skriv gärna vad du tycker om boken.

 

Av Lill Lindbäck - 11 juni 2014 16:46

Jämför alltid mjuka böcker och e-böcker på nätet. Priserna kan variera kraftigt.

Vill du köpa en bok? Se nedan.

Min hemsida www.lill-lindback.se

Mitt bokförlag www.vulkan.se är billigast när det gäller mjuka böcker.

Se övriga nätbokförlag på nätet.

Mina böcker finns inte ute i bokhandeln.


Filmen är en av böckerna och handlar om en kvinna, skild, har delad vårdnad om barnen. Efter en fest med bara kvinnor reser grannfamiljen bort. Sara vattnar blommor hos grannen. Ser alla filmer i bokhylln och lånar en. Filmen är inte vad hon trodde. Vad är det för grannar hon har? Vänner har de blivit genom åren. Chockad söker hon efter sanningen och den är mycket värre än hon trodde.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards