Alla inlägg under september 2015

Av Lill Lindbäck - 29 september 2015 16:23

Just nu kan jag inte stoppa allt som måste göras, som jobbet, kursen - obligatorisk. Bilen, och annat smått och gott. Trädgården måste göras i ordning inför vintern. Efter bokmässan är jag trött ... Längtar tills nästa helg, då är jag ledig.

Av Lill Lindbäck - 28 september 2015 14:29


 

Den här lille mannen Laurentsio Pettersson med boken "Att lyckas mot alla odds" var med på teveprogrammet "Mot alla odds", växte i mina ögon att bli två meter lång. Vänlighet, fartfylld, energiknippe och en trevlig person. Köp hans bok!


Av Lill Lindbäck - 27 september 2015 07:23

En del läser aldrig böcker - det är synd. När jag går på bokmässan som besökare ser jag ett hav av böcker och människor. För tredje året står jag som mässvärdinna och träffar otroligt många människor. Får mig många goda skratt eller samtal och det är härligt.

Som bokförlaget Vulkan skriver; alla bär på en historia.

Här är min första kortroman. "De viskar till mig" - det är en thriller i mediala tecken.

 

Av Lill Lindbäck - 25 september 2015 08:09

Igår var första dagen för folk i branschen och skolor. Ett antal intervjuer är gjorda med författare. Efter en hel dag på fötter klarade jag den bra.

Idag en ny dag, känner av ben och fötter lite. Hur ska det gå idag? Allt går, om man vill.

Öppet idag för alla från kl 14-19

Folk i branschen från kl 09-14


Ha en helt underbar dag.

Av Lill Lindbäck - 24 september 2015 07:20

Läser dina vänner? Jag undrar eftersom jag ofta ser barn och ungdomar utan böcker. Kanske de läser i sina I-pads och mobiler. Jag började läsa som 9-åring och kom då in i fantasins värld med bland annat "Femman"-böckerna. Min syster och jag läckte lampan när vi hörde steg utanför vår dörr.

I fantasins värld kan allt hända.

Av Lill Lindbäck - 23 september 2015 10:29

 

Detta är en medial trhiller. Se www.lill-lindback.se, eller i nätbokhandeln, även www.vulkan.se

Något allvarligt har hänt i Jennys barndom. Något hon inte minns. När hon var barn var hon medial, men efter en svår händelse slutade det mediala att tala till henne. Främmande män besöker restaurangen hon arbetar på. Becky, en väninna och arbetskamrat, skulle ut på resa, men har försvunnit. Jennys pojkvän visar upp en sida som hon blir chockad över. Det mediala börjar visa sig igen. Händelser sker med större intensitet och hon förstår inte varför. Nu börjar hon söka efter sanningen till änglars röster, men också varför barndomen har gett henne rädslor.

117 sidor. Lästid ca 1 tim 45 min.

Av Lill Lindbäck - 23 september 2015 10:23

Min nya kortroman på endast 117 sidor. Lästid ca 1 tim 45 min.Är du medial? Det är huvudpersonen i den här kortromanen i thriller.Finns att köpa i nätbokhandeln även som e-bok. Jämför priser på www.bokfynd.nuSe även www.vulkan.se och sök på Lill Lindbäck

Av Lill Lindbäck - 22 september 2015 10:04

Ja, ursäkta mig. När jag skapade min blogg var det meningen att jag skulle skriva lite varje dag, åtminstone varannan. Hela det här året har bara rusat iväg.

Det var ett år sedan jag var mässvärdinna på bokmässan i Göteborg, och nu är det dags igen. Ett par veckor till är det fullt upp.

Hur har du det?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards