Alla inlägg under mars 2016

Av Lill Lindbäck - 15 mars 2016 16:09

Nu är det fullt upp. Hade en vän från Stockholm på besök. Vi hade fantastiskt trevligt med god mat, lite vin och samtal.

Nästa dag blev det lite sightseeing och jag var lite som en guide.

Av Lill Lindbäck - 10 mars 2016 15:24

Jag är jätteglad! Fick toppenbetyg och en bra recension av cissigrip.blogg.se

Läs gärna hennes blogg.

 

Av Lill Lindbäck - 9 mars 2016 13:07

Ville bara visa en vårblomma jag älskar. Den är skir och vacker.  

Av Lill Lindbäck - 7 mars 2016 15:33

Hobby och skidskytte. Hur går det ihop?

Jag älskar skidskytte. Själv kan jag inte stå på ett par skidor. Hur skapar man sig då en hobby?


Tänk bara att lära sig att åka fort, när du trött kommer fram på skjutbanan då ska fem prickar ner långt därframme. Andra skidåkare kommer dit. Lägger sig eller ställer sig jämte dig. Och, skjuter fortare än du. Folk skriker och ropar i bakgrunden.


Detta är övning, övning i mångfalt gånger. Ändå kan många av dessa skidskyttar missa. De får lära sig att ta bort det dåliga och satsa igen och igen.

Så är det att ha en hobby. Det gäller att satsa och orka satsa.

Nu tänker jag på mitt skrivande som författare i genren thrillers. Många är bättre än jag och når långt. Vi har satsat hårt med vårt skrivande. Den personen som når längst får också fortsätta satsa. Inget är gratis mer än folk som hjälper en via sociala medier.

Jag är egenutgivare och måste se till att min text blir bra. Lyckan är att inte bli styrd, olyckan är att hjälpen med ett känt bokförlag som satsar på en är man utan. Trots det får vi alla arbeta, men vi gör det oftast med hjärtat. Varför? Jo, vi älskar att skriva. Se vidare www.lill-lindback.se

Har du en hobby eller tänker skaffa en. Tänk på detta ovan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards