Direktlänk till inlägg 29 november 2020

Kollar på dödligt väder på kanal 12

Av Lill Lindbäck - 29 november 2020 21:01

Mama Mia, floder av lera, som har med sig stora stenbumlingar, hela träd och lervälling som trycker sig in i hus eller sliter med i stycken.

En kille gömde sig i sin bil pga oväder. Alla fönster hade gått sönder i bilen, utan där han satt. Likaså hade en stor gren spetsat sig in i bilen och satt fast i ett säte. Han var helt utan skador.

Vid en väg hade det kommit plötsligt starka vindar, en bil stod nästan rätt upp på ena bakljuset. Såg otroligt ut.

Unga killar som paddlar nerför forsar och när det plötsligt kommer mycket mer vatten i full fart. Fick nästan ont i magen. Ett par tonårskillar hade åkt ut med strömmarna och vågorna in var runt 4 meter höga. Killarna kunde inte simma in. Detta var i Australien. Livräddarna hade precis fått lära sig att sköta en Drönare. Pojkarna hittades med hjälp av drönaren, som bar med sig och släpptes ned en avlång gummigrej som blåstes upp i vattnet per automatik. Pojkarna kunde simma in och klarade sig. Detta blev väldigt stort och fler badstränder fick Drönare.

Ja, det hände så mycket mer under denna timmen. Väldigt spännande, samtidigt är jag mycket tacksam för vädret här hemma. Regn. Blåst eller lite mer blåst och regn varje dag. Ja, vad gör det, när man sett ett sådant väderprogram.


Jag fyllde år i fredags. Lite lunchmat och sedan var vi tre som då skulle ta ett par öl vid restaurangen jämte, det innebar givetvis att det var lite folk där, och det var det. Vi gick in. Vi skrattade nog hela tiden, ljuset utifrån förändrades och det blev mörkt.. Ja, vi skulle bara ta ett par öl, som blev fler. Suck och stön. Vi som skulle ta det lugnt och tänka på Corona. Man blir oförsiktig med alkohol i kroppen. Med det menar jag att man automatiskt ställer sig lite närmare varandra och diskuterar. Många tycker att öppettiderna för pubar är fel och ska stängas vid 22. Jag tycker inte att det är fel, men kan förstå de som äger dessa ställen. Synd om många nu, när det gäller ägande och personal. Många blir permitterade.

När vi gick in hade vi en stor vrå för oss själva och där satt vi. Sedan kom det mer och mer. När jag gick på toaletten var det faktiskt väldigt mycket folk där. Ren idioti att sitta kvar, och det gjorde jag. Inte smart alls.

Man vet ju inte riktigt det där med Corona hur det smittar. Idag gick jag och handlade. Söndag mitt på dagen. Först såg jag skidskyttet, sedan gick jag. Vilken tur att jag nu tänkte på munskydd. Det gjorde jag inte i fredags.

Frågan är nog hur mycket ett litet munskydd skyddar. Ögonen är fria. Under tiden jag plockade till mig matvaror såg jag väldigt många utan munskydd, de flesta faktiskt. Personalen har inget skydd alls. Det tycker jag är konstigt. Det sägs ju att det vi andas ut kan Coronaviruset följa med. Alltså, ett rum eller en loka kan ett virus florera.

Ja, nu är det Mord i Midsomer igen. Jag har nog sett just den delen. Ska lyssna på lite mer musik, tror jag.

Ha det gott därute. Kvällen är inte riktigt slut än.

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards