Alla inlägg under januari 2015

Av Lill Lindbäck - 23 januari 2015 12:34

I hotets namn sprider sig terrorn. Folk vågar inte stå för sin åsikt, för hämndens skull. De, i terrorns namn, är inte för demokrati.

Vad är bäst?

Trycka ner sin åsikt och göra vad alla andra gör.

Eller gå in i någons fålla. Gör du inte det kan du bli dödad eller hotad, just för att du inte gör vad som är rätt för dem.

Är det rätt? Vilket är rätt för dig?

Ha en underbar helg!

Önskar Lill Lindbäck

Thrillerförfattare

www.lill-lindback.se

Av Lill Lindbäck - 19 januari 2015 11:05

Många säger att de helst vill ha en bok i handen att bläddra i. På sätt och viss håller jag med, men samtidigt vill jag slå för e-böcker. Jag har tidigare i många år läst fick köpa en bokhylla till för att få plats. Idag har jag minskat ner och gett bort böcker.

Tycker man om att läsa får det plats runt 2000 e-böcker i en läsplatta. Det är fantastiskt och sparar dessutom utrymme.

Mina böcker finns i nätbokhandeln.

Se vidare vad som finns: www.lill-lindback.se

Av Lill Lindbäck - 15 januari 2015 09:28

Det är en bok i en serie "Den långa maran".

Bokserien handlar om ett gäng kvinnor som träffas på en tjejträff. Varje ny bok kommer att handla om en av kvinnorna. Något har hänt, något allvarligt, berättar en av dem i "Upptäckten". Det som har upptäckts går som en röd tråd i varje bok och blir en lång mara för de inblandade.


"Den rostiga buren" handlar om en ung kvinna som råkar träffa en trevlig man. Till slut flyttar de ihop och då börjar hennes historia. Hur hon än gör har hon svårt att ta sig ifrån honom. Hon bor i en bur, den är rostig pga alla detaljer i livet, dessutom händer det andra saker från tjejträffen.

Läs vidare: www.lill-lindback.se

 

Av Lill Lindbäck - 14 januari 2015 09:40

Enligt grundskolan kunde jag inte skriva meningsuppbyggnad, grammatik mm. En dag runt 16 år sedan fick jag, vad jag tror, en panikångestattack. Jag mådde urdåligt. När jag kom hem skrev jag av mig. Skrev och skrev, läste, ändrade och skrev. En dag märkte jag att historien hade fått ett annat innehåll. Den blev mer likt en thriller. Åren gick och innehållet följde med omskolning och annat arbete, sedan skola igen, till slut fick jag tag i ett nattarbete som undersköterska. Det var då jag tog tag i skrivandet på allvar. Jag skrev för glatta livet, det blev nya bokmanus, men jag blev aldrig nöjd. Samtidigt hade jag mängder av idéer till nya bokmanus. Åren gick. En dag bestämde jag mig. Jag skulle själv ge ut mina bokmanus via bokförlaget Vulkan. Då började jag karva i mina manus och drog ner en hel del. Tänkte som så att en okänd författare kanske inte får sålt några böcker om de kostar för mycket. Livet kommer emellan och en del blev inte gjorda. Så kom den dagen då jag skaffade isbn-nummer till mina alster. I juni månad blir det 2 år sedan. Nu försöker jag göra reklam.

Upptäckten - handlar om en kvinna, Anna, som är ute och joggar, hon hör ett skrik i skogen. Strax därpå tittar en man efter henne. Anna letar senare i skogen och hittar något. Med hjälp av sina väninnor söker de efter en kvinna, men hittar något helt annat. Läs mer på www.lill-lindback.se

 

Av Lill Lindbäck - 13 januari 2015 12:45

Som sagt. Jag skriver nu noveller. Fyra thrillers i en bok, likaså fyra thrillers medialt och fyra science fiction. Kommer att bli fortsättningar, men med avslutad del på varje novell.

Vad jag hade tänkt mig är ett namn exvis fyra thrillers medialt, dessa är ännu inte klara. Själv har jag tänkt på 4.0 längre thrillernoveller - medialt. Och 4.0 längre thrillernoveller och 4.0 längre sf-noveller (sf=science fiction). Varför? För att jag senare kan skriva nya noveller - som en fortsättning, men avslutade noveller och då blir nästa bok 4.1


Vad tycker du? Bra eller dåligt?

Har du bättre namnidé? 

Vinnaren får en bok till senvåren!


En hälsning från författare Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

Av Lill Lindbäck - 13 januari 2015 12:42

Då är helgens nattarbete över. Jag kan komma i form och fortsätta skriva på mina noveller.

När kreativiteten sätter igång får jag mycket idéer att skriva om. Har nu skrivit 8 böcker. Därför har jag börjat skriva längre noveller som ska bli en bok i bland annat thriller, thriller medialt och en thriller i science fiction.

Av Lill Lindbäck - 9 januari 2015 12:28

Vad är terror? Just nu är Frankrike i skottgluggen. Detta har hänt en gång i Sverige.

Vi får inte glömma alla andra som inte är terrorist. Det finns många fantastiska människor. Terror skapar mer terror för de syns och de hörs. Vad ligger bakom en terrorist? Varför blir den personen terrorist? Men, jag står långt ifrån terror och krig. Det är det värsta som finns.

Ha nu en underbar fredag!

Av Lill Lindbäck - 8 januari 2015 09:09

Tänk om alla kunde ge varandra frihet och respekt att tänka och göra vad vi vill. Bort med krig, terror och att kvinnor inte får vara som de är. Bort med personer som ska tvinga på andra sin åsikt. Vill man inte ha någon annans åsikt begås terror mot den tills man blir så rädd att man böjer sig. Bort med sådant och in med glädje.

Skänker dig en blomma idag via ett foto!

Ha en helt underbar dag därute. Glöm allt elände och må gott!

En hälsning från thrillerförfattaren Lill Lindbäck

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards