Alla inlägg under januari 2015

Av Lill Lindbäck - 6 januari 2015 19:42

Jag önskar mer tid. Det finns så mycket man kan göra, som släktforskning, promenera, fota, skriva, undersöka stenar, ja det finns hur mycket som helst, men strax ska jag till jobbet.

En hälsning från

Författare Lill Lindbäck

Av Lill Lindbäck - 5 januari 2015 16:10

Vad gör du när du mår dåligt?

När jag var yngre gick jag ut. Kunde promenera länge. Senare i mitt liv fick jag en panikångestattack. Jag skrev av mig känslorna, tills den dagen jag såg att det jag skrivit hade blivit ett manus till en thriller. Kreativitet kan växa till en styrka. Det finns målning, teckning, läsa på om stenar, möbler etc. Här är ett foto från en resa i Thailand. En spirande kokosnöt som fått liv. Du kan skapa ett liv som du vill ha, men det ligger mycket jobb bakom.

Av Lill Lindbäck - 4 januari 2015 12:06

Jag har nu följt med min man på ishockey. Ja, jag tycker det är roligt, men har egentligen inte tid med tanke på mitt författande. Tänk så roligt man kan ha. Heja Frölunda! (Göteborg).

 

Av Lill Lindbäck - 4 januari 2015 12:00

Efter gråa dagar med stormen i slutet har nu solen kommit med en strålande blå himmel. Vi ska idag såga ned vårt fallna och gamla äppleträd. Senare tänkte jag att jag skulle fortsätta med den längre novellen jag skriver på.

Ha det gott därute i livet!

Av Lill Lindbäck - 2 januari 2015 14:37

Glömde att visa böckerna. De mesta böcker är i thrillers och även medialt. Ett dram finns med i medial form - I en annan värld. Här ligger mycket glädje och mycket arbete.

 

Av Lill Lindbäck - 2 januari 2015 14:30

Jag har haft både glädje och förbannat äppleträdet, som så gott som varje år har varit fullt med äpplen. Med andra ord, jag hann inte med. Nu kommer jag säkert att sakna det. Någon stod däruppe och ville visa mig hur det kan gå när man önskar sig saker. Eftersom jag hade arbetat några nätter gick jag upp lite senare idag, fredag. Drack lite vatten, tittade ut på äppleträdet, och så hände det - jag se hur trädet sakta föll.

 

Av Lill Lindbäck - 2 januari 2015 14:19

Jag har slutfört ett manus som hade blivit liggande nästan färdigt alltför länge. Ja, det var förstås färdigt. Jag brukar låta manus vila för att sedan läsa igenom. Det är då man tror att manuset är färdigt så visar det sig att stavfel har smugit in och även fel meningsuppbyggnad. Det tar tid innan jag blir nöjd.

Alltså har jag skrivit 8 böcker, alla är utgivna hos Vulkan. Det betyder också att jag är egenutgivare med allt vad det innebär. Jag får göra allt själv, utan det jag har betalat för, mjuka böcker och e-böcker.

Ibland kommer privatlivet emellan och gör det svårt att hinna med skrivandet, som är min hobby.


Hädanefter ska jag börja blogga om mina böcker och varför jag började skriva. Men också hur det var i skolan - förr. Jag är född 1955 och började skolan 1962. Jag slutar här och påbörjar endera dagen nästa blogginlägg.

Jag önskar alla er därute lycka till!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards