Alla inlägg under januari 2017

Av Lill Lindbäck - 11 januari 2017 12:18

Ja, tiden går fort. Jag försöker få ordning på min nästkommande kortroman, sådant tar mer tid än man tror. Särskilt om man är inne i mycket arbete på schemat.

Ja, som sagt tiden går fort. Julen är nästan bortstädat. Ska bara ta ner några gardiner och sätta upp nya. Givetvis måste jag dammsuga. Förstår inte varifrån allt damm och skräp kommer in. Dumt av mig, bor i hus och tar med mig skräp i skorna och nästa tanke flyger på mig.

Har du sett amerikanska filmer? Finns flera länders filmer jag har sett, men jag tänkte först och främst på amerikanska där alla går in med skor, och det är sant. Min kusin bodde i New York med sin amerikanske man och alla deras gäster klev in med skor. Hon tröttnade på det och bad gästerna ta av sig  skorna i hallen. Vem vill ha ytterskor på sig och kliva rätt in i sitt eller andras hem? En hund kan ha kissat eller bajsat och utan man märker av det tar man med sig allehanda saker in med skorna, som folks spott. Det finns mycket och bara därför blir jag irriterad hur folk kan gå in med skorna. Undra om deras golv är kalla? Det värsta är när de slänger sig i soffan med fötterna på bordet eller det värsta i SÄNGEN.

Har du någon gång tänkt på hur folk kan gå med uteskor inomhus?

Nu utgår jag från skor med tanke på att jag ska gå till affären. Det tar tjugo minuter för mig. Skön promenad - i blåsten. Ute blåser det nog 22 sekundmeter i byarna. Runt kl 9-13 skulle det eventuellt blåsa upp till 23 sekundmeter.

Ha det gott!


Och så var detta inlägg slut. Ta det lugnt och njut av ditt liv.

Av Lill Lindbäck - 3 januari 2017 15:28

Ja, för det första önskar jag alla en god fortsättning. Visst ska man följa nyhetssändningar och så vidare, men ibland känns det skönt att slippa se allt elände. Jag orkar inte.

Min början på detta året är bra. Jag har återigen börjat tänka i mantra, precis innan jag somnar.

Köp Lill Lindbäcks böcker, Köp Lill Lindbäcks böcker. Finns i nätbokhandeln.

Ha det gott därute!

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards