Alla inlägg den 12 augusti 2019

Av Lill Lindbäck - 12 augusti 2019 10:08

I det här regnovädret som var över oss, i alla fall i Göteborg, det gör att jag blir lat. Lat blir latare. Ibland är det faktiskt skönt att inte alltid ha en massa måsten. Givetvis finns det saker man måste göra, som att handla. Hade ett kort besök hemma, därefter var jag lat. Jag hörde hur regnet slog mot rutan. Tänkte gå ut och gå, det finns både regnjacka och stövlar. Nä, så lat blev jag. En sak vet jag med lathet, det är inte bra för kroppen. MIn kondition går genast ner, då blir man ännu tröttare på att göra saker, även hjärnan tappar ork. Det sägs att om man tränar måttligt kan man hålla sig borta från sjukdomar. Jag tror på det, när man orkar mer, orkar man även stå emot. Sedan är virussjukdomar en annan sak.

Idag gick jag upp sent ska vända dygnet och jobba i 2 nätter. Känner mig på bättre humör än tidigare. Har inte bott ensam på många år och ensamheten tog hårt, men jag var dessutom trött med tanke på husförsäljning och flytt. Jag bor inte ensam, jag är inneboende i min systers lägenhet, men hon är inte hemma. För min del har det varit nyttigt att vara ensam. Kanske är det lite skillnad ändå, lägenheten är inte min, jag kan inte köpa nya möbler och bo in mig på det viset. Däremot har hon gjort plats för mig och för att jag ska ha det bra. Vilken fin syster jag har!

Glömde att berätta om att jag fick en 7-växlad cykel. Den ska jag och min syster dela. Jag fick den av min systerdotter.

Apropå det, hon är i Belgrad, där är inte roligt nu. Enligt henne ska det idag bli 38-40 grader och hon orkar inte företa sig något. Hellre har jag lite regn än den värmen. En sådan värme gör att du inte orkar företa dig något ute heller. Här i Sverige kan vi gå ut och gå och röra på oss, även om det är varmt. Klockan är samma tid där som här och nu är det redan 30 grader. Usch! Då ska man vara vid havet där fläktar det lite.

Nu har jag lite annat för mig, som att äta frukost.

Ha nu en fantastisk måndag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via www.vulkanmedia.se sök på Lill Lindbäck eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards