Alla inlägg den 1 oktober 2018

Av Lill Lindbäck - 1 oktober 2018 07:48

Det här meddelandet fick jag på min e-post. Läs nedan. Citattecknen betyder att det är mejlet jag fick. Jag har läst och sett på tv om det här. Mina funderingar är om man ska kontakta polisen. Inte för jag bryr mig, det är bara till att ta bort, men tänk om folk blir utpressade och jag hade ett sådant här mejl. Jag ska ringa och fråga. Polisen kanske inte är intresserad. Inte jag heller, egentligen.


"Hallå!

Som du kanske kunde gissat, var ditt konto (lill-lindback.se) hackat, därför att Jag skickade dig ett mail därifrån.

Jag är medlem i en internationell hackergrupp.
Inom en period från 29 juli 2018 till 18 september 2018 smittades du av det virus vi skapat via en vuxenwebbplats som du har besökt.
Hittills har vi tillgång till dina meddelanden, sociala medier och budbärare.
Dessutom har vi sparat alla dessa data.

Vi är medvetna om dina små och stora hemligheter...ja, du har dem. Vi såg och spelade in dina aktiviteter på porrwebbplatser. Din smak är så konstig, du vet ..

Men det viktigaste är att vi ibland spelade in dig med din webbkamera, synkronisera inspelningarna med det du såg på!
Jag tror att du inte är intresserad visa den här videon till dina vänner, släktingar och din intima ...

Överför $700 till min Bitcoin Plånbok: 1BSAHXc58m2DQGuzVaKXD15xeDrE4xYZna
Jag garanterar att efter det kommer vi radera alla dina "data": D

En timer startar när du läser detta meddelande. Du har 48 timmar att betala ovan nämnda belopp.

Dina uppgifter kommer att raderas när pengarna överförs. Om de inte är det kommer alla dina meddelanden och videoklipp automatiskt att skickas till alla dina kontakter som finns på dina enheter vid infektionstillfället.

Du bör alltid tänka på din säkerhet. Vi hoppas att det här fallet kommer att lära dig att hålla hemligheter.
Ta hand om dig själv."


Ja, jag tar hand om mig själv från sådana personer som dig. Det skulle jag vilja skrika i ansiktet på dem. Tänk om någon tror på det här. Jag har aldrig besökt porrplatser, inte heller har jag en webbkamera inbyggd i min dator. Men, tänk om jag hade porrsurfat och hade webbkamera och blivit livrädd. Man har ju sett på filmer. Enligt polisen i programmet jag såg ska man inte gå på sådant.

För övrigt var jag på bokmässan i lördags eftermiddag, jobbade helgens nätter, men fick två timmar med min syster där. Det var kul. Min systerdotter Diana Wahlborg, hon målar tavlor med häftiga färger, hon ställde ut på bokmässan med två av sina böcker och tavlorna som bakgrund. Det jag saknar i energi har hon, det är full rulle. Diana är en kvinna som är målinriktad och är inte rädd för att arbeta hårt. Som jag brukar säga; se ditt mål framför dig, du ska dit. En sak måste du veta, det är faktiskt svett, tårar, och mycket hårt arbete som ligger bakom, dessutom en portion tur eller två. Gör inte som jag. Jag skriver för glatta livet och har inte tid eller ork att sälja mina böcker i marknadsföring eller övrigt. Mitt nattjobb och stora trädgård tar väldigt mycket energi.

På bokmässan här i Göteborg köpte jag en bok om Manhattan, en tidning, vilket jag inte brukar köpa, dessutom en bok som heter 1793, bara så enkelt. Den har fått väldigt fin kritik. Boken var egentligen till min man. Det är sällan jag hinner läsa på grund av att jag skriver själv. Av min systerdotter köpte jag en bok om det mediala.

Jag köpte en bok till för endast 25:-, den handlar om kriminalfall och hur rättstekniker jobbar. Kan vara bra att habok.

Senare idag, när jag vaknat, hade jag tänkt slänga skräp och göra i ordning för skräp som ska slängas på Återvinningsstationen. Skönt att bli av med sådant. Man samlar på sig alldeles för mycket.

För övrigt har jag några mejl att skriva.

Nu önskar jag dig en trevlig dag, trots att det är måndag.  

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via min webbplats eller i övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards