Alla inlägg den 21 oktober 2018

Av Lill Lindbäck - 21 oktober 2018 10:04

Läste i Aftonbladet, Polisen vill även att cyklister ska få vägbulor. Rätt, tycker jag. Det där skriver jag bara för att jag inte är en cyklist, nej jag skojade. Allvarligt talat, en del cyklar som de var på autobahn. med fri hastighet, en del kör utan hänsyn till andra och dundrar på. Är du en av dem som kör utan hjälm, eller har du sett cyklister utan? Jag har gjort det. Väldigt många får fallolyckor med cykel. Såg en program på teve om två cyklister i en tunnel, båda hade ramlat, den ena fick hjärnskador, och det tog lång tid för henne att komma tillbaka. Tänk om hon inte hade blivit den hon var förut. Bara för att man inte vill använda en cykelhjälm. Jag håller med Polisen. på vissa ställen bör det finnas vägbulor. Jag har sett dessa cyklister trampa på bland gångtrafikanter, det värsta är när det finns barnvagnar och små barn som också vill cykla, ingen hänsyn.

Ja, jag vet att bilister är likadana, men vi stannar oftast när någon ska över ett övergångsställe. Vad jag vill säga är att alla trafikanter borde ta hänsyn till varandra och det glömmer vi. En cykel är livsfarlig, den kan döda också, om oturen är framme.

Igår hade jag en seg dag. Bara jag lyfte min arm kändes den för tung. Känner du igen dig? Min syster som ringde berättade att hon var genomtrött. Vi trodde att det kunde bero på att vi var ute kvällen innan, men vi var hemma innan tolv. Kanske tröttheten berodde på att man sov för lite och jobbade på det. Men, kanske det beror på höstens ingång. Mörkret börjar falla och kanske är det en del av tröttheten man känner av.

Nu ska jag ut en stund i trädgården och fixa. Det får jag tillgodo till våren. Idag ska jag inte planera alls vad jag ska göra förutom en stund i trädgården, men jag har faktiskt tänkt ta en kort promenad och börja träna lite igen. I somras var det för varmt med allt, utomhus och inomhus.

Senare idag ska jag äta färskt bröd, nej, det är inte jag som bakar, det är min man. Känner att jag är inne i en liten negativ spiral, det är inte bra, men bra är det faktiskt för själen  för den behöver vila från allt. När den har vilat stiger känslorna upp som en liten ros som spricker upp.

Ha det gott därute!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplats www.lill-lindback.se, eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards