Alla inlägg den 5 oktober 2018

Av Lill Lindbäck - 5 oktober 2018 07:45

Jag åkte iväg till min väninna och sedan skulle jag direkt från henne till jobbet. Som vanligt körde jag på vår 2-filiga väg, längre fram går höger väg till höger upp på en annan väg, till vänster, den filen jag låg i går igenom en rondell. Från mitt håll får bara jag passera. Det regnade ute och dessutom var det mörkt, vägbelysning finns. När jag nästan är mitt i rondellen hoppar jag högt i sätet, för en bmw kör förbi mig på min högra sida. Jag tvärnitade för att vi inte skulle krocka, sedan tutade jag flera gånger. Vad ilsk jag blev, men ilskan kom ifrån att jag blev rädd. Bilen bara dök upp, den hade inte rätt att köra där. Hade vi krockat då hade den personen fått skulden. Bilisten fortsatte fram och gasade på. Nu så här efteråt skulle jag också ha gasat på och kollat vart bilen körde någonstans.

En jobbarkompis sa att jag kunde ha låtit idioten kört på mig, men jag vill inte, tänker på allt besvär runt omkring. Inte komma i tid till jobbet, ringa till polisen, bärgare - kanske, försäkringsbolag och till verkstad. Och sedan skulle jag stå utan bil. I morse hände något underligt på mitt jobb. Se nedan.

Jag vet att det spökar på mitt jobb. Konstiga saker händer. Igårkväll var jag inne hos en man som är  sjuk i en långt framskriden demens. Mannen är riktigt sjuk. Jag fixade kuddar och la dessa mellan hans ben och grindarna mot sängen, mest för att han inte ska få ont i benen. Han fick sin medicin och jag sa godnatt. När vi skulle gå in på våningen under natten där mannen bor sa min kollega att det luktar stark parfym, en sådan parfym äldre damer använder. Jag sniffade i luften och kände doften. Klockan var efter ett på natten, men jag tittade till honom från dörren och såg från ljuset av en lampa att han sov lugnt.

Nu på morgonen går vi runt och hjälper boende med både det ena efter det andra, när jag återigen befann mig i denne mannens lilla lägenhet stirrade jag på en stol, den stod kanske 40 centimeter från sängen. Den stod inte där igårkväll. Jag hade inte fått plats att stå där. Obehagligt. Antingen spökar det, eller så har någon varit där under natten någon gång. Stolen kan ha stått längre bak, men jag reagerade att den stod så nära sängen. Jag bara stirrade på stolen och sedan på mannen.

Och nu önskar jag dig en trevlig dag. Själv ska jag lägga mig.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplatsen www.lill-lindback.se eller övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se


  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards