Alla inlägg den 22 oktober 2018

Av Lill Lindbäck - 22 oktober 2018 10:19

Strax ska jag gå ut, så säger jag hela tiden. Helst vill jag krypa ned i min fåtölj och bara finnas till. Vet inte varför jag känner så, men jag beskrev i tidigare blogginlägg att när höstens mörker kommer då blir man trött. Givetvis kan det vara för att det har varit, är mycket, på mitt jobb nu. Jobbar två nätter, går av på onsdag och åker till jobbet till fredag igen. Tre nätters jobb och sedan är jag - ledig - en hel vecka på schemat.

Läste precis om ett par i Sverige som var i pensionsåldern och som flyttade till Portugal för sju år sedan. De öppnade ett pensionat. Jag tänker inte flytta utomlands, tror jag inte, men med mer sol och värme då är det skönt.

Ibland kan jag kika in på hemnet.se bara för att kolla hus och lägenheter, i drömmarnas värld. Jag tänker inte öppna ett pensionat. Jag vill vara fri att göra vad jag vill. Däremot tror jag att det kan vara skönt att ha ett jobb då och då, eller en hobby som ger tillbaka. Men flytta till ett annat land, det vet jag inte. Jag tycker om att åka till andra länder. Det berikar oerhört. Vissa länder har fortfarande kvar att umgås mer med familjen, eller att de kan sätta sig ute och prata med grannar. Det där långsammare livet, det där att ta vara på livet. Här skyndar vi hela tiden till nästa steg och nästa igen. Bråttom är det. För att inte tala om barnfamiljer som sätter ribban högt. Jag förstår att man vill att barnen ska ha aktiviteter, men ibland är det skönt även för dem att bara vara.

Idag har jag lust att bara vara, men vill samtidigt göra det sista i trädgården. Det kommer fler dagar, men om frosten kommer går det inte att rensa upp det sista. Visserligen måste jag inte göra det, men ogräset finns där till nästa år. Egentligen spelar det ingen roll heller. Men dammsuga måste jag, kanske inte måste, men jag ser ...

Och så sitter jag kvar här. Nu kom jag på att via hemnet.se kunde jag inte se andra länder. Kanske jag gjorde fel, eller kanske inte.

Ha nu en trevlig dag därute. I Göteborg skiner solen och himlen är blå.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplatsen www.lill-lindback eller se ävrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards