Alla inlägg den 24 juli 2019

Av Lill Lindbäck - 24 juli 2019 10:29

Att montera saker är ganska kul, dvs om det inte gjorde så ont i mina händer och armar. Men det värsta är att sent igår kväll var jag nära att bli färdig. Jag vilade mig emellanåt och tittade på teve. Monteringsmanualerna är väldigt bra. Punkt för punkt har gåtts igenom. Innan la jag alla lika skruvar och annat var för sig. Det gick alldeles utmärkt, men ... Jag ville bli färdig med hurtsen och sedan kunna idag lägga saker i lådorna. Okej, det fanns ett lås ovanpå, vilket jag inte hade tänkt använda. Hurtsen är för mitt skrivande. Inget hemligt. Jag hoppade över två sidor av småplock och gick på den sista lådan. Fungerade bra, tills jag skulle stänga lådan. Det satt en flärp på insidan. Det hade jag sett tidigare och även i papperen. Nu ville jag bli färdig ännu snabbare och nu var jag väldigt trött, mest i kroppen och då blir man ju otålig. Utan att läsa bruksanvisningen tryckte jag in flärpen och fick stängt lådan. Bra snilleblixt. Jag tänkte som så att den var till för att den mindre lådan inte skulle glida ut. Ha, nu tänkte jag inte alls. Lådan är helt låst och jag kan inte öppna den. Höll på med skruvmejsel för att försöka trycka bort flärpen. La en bit karton emellan, ville inte skada hurtsen. Nähä, det gick inte det heller. Jag har givit upp, tillfälligtvis. Strax ska jag hämta bilen och köra till tippen med alla tomkartonger. Jag börjar bli trött på tippen. Har åkt iväg med mängder av prylar under två år, i alla fall då och då, men sedan februari har jag kört dit ganska ofta. Efter det ska jag köpa tomkartonger för att lägga i sådant som fortfarande ligger i bärkassar. Jag börjar få en viss ordning. I den här lägenheten blir jag/vi boende något år till. Min syster har allt som behövs i ett kök, då behöver jag inte packa upp mer. Får se till hösten. Om vi behöver något som jag har i lådorna.

Min tanke till dig; spara inte på allt. Rensa ut! Ibland är det bra att flytta då inser man att man kanske inte behöver spara så mycket. Ändå har jag inte kunnat slänga allt. Nästa gång jag flyttar ... Jag är numer skild och bor hos min syster.

Min man ville ha ett annat liv. Jag vet inte vad det innebär. De två första åren, fick ingen lägenhet utan bodde kvar, ältades det alldeles för mycket. Jag hoppar över en hel del Självklart skuldbeläggar man sig själv. När jag visste att jag skulle flytta började jag packa ned vissa saker, däribland mina orakelkort. Korten heter Gudinnornas vägledning av Doreen Virtue. Dessa hittade jag häromdagen. Man skapar positiva tankar när man läser korten.

Jag har börjat dra ett kort för varje dag. Idag blev det Kuan Yin (en av gudinnorna), den står för medkänsla.

Den betyder lite kort att man ska ha medkänsla för sig och för andra, man föder sina tankar med all slags näringsrika ord, tankar, handlingar mm. Skydda dig själv. Man ska tänka bort tråkiga saker och se ljuset framför sig. Man ska stråla. Gå inte ner i ett tankemönster som är negativa. Var inte hård mot dig själv, osv. Det var ett bra tag sedan jag ältade vad som gick fel. Eller var det bara så enkelt att han ville ha ett annat liv. Detta kom tillbaka efter en vecka i min systers lägenhet där jag för tillfället är ensam. Orakelkorten stämmer ofta. Jag läste igenom budskapet och tänkte till. Mitt ältande skadar mig själv. Det vill jag inte och det har jag sagt till mig själv flera gånger, ändå är tankarna där och mal. Är väldigt trött på dem. Nu säger jag tack till Kuan Yins gudinnekort. Jag ska stråla.

Med det avslutar jag dessa tankar. Ha en fantastisk sommardag. Värmen kommer att vräka sig in över oss.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

Som du förstår har jag inte haft utrymme att ordna med min webbplats och boken Tårarnas doft - ännu.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards