Alla inlägg den 22 juli 2019

Av Lill Lindbäck - 22 juli 2019 23:50

När man står och skriver är ryggen mer rak och även så axlarna. Min systerdotter följde med mig till Ikea, där hade jag läst om sådana skrivbord. Vi handlade och hon hjälpte mig att bära det tyngsta. Jag erbjöd mig att vi skulle bära tillsammans, men hon tyckte att det inga problem var. Själv hemma öppnade jag en öl som jag zippade på och började skruva ihop skrivbordet. Under tidens gång kände jag att något var fel, men tänkte inte mer på det. Tittade på bruksanvisningen flera gånger. Jodå, jag gjorde rätt. Det enda som inte blev rätt var att få upp benen högre upp. Jag gjorde som på bilden. Det var väldigt tungt att få benen att skruvas högre upp. Jag gav upp. Mina fingrar sa värkte. Bordet står färdigt. Nu kan jag ställa min andra bärbara dator där. Ja. Som sagt. Jag köpte ett skrivbord som det skulle finnas en vev på och då kom jag på att det fanns ingen vev i paketet. Jag hade köpt ett skrivbord som man kunde höja, och sänka om det behövdes, men det var inte detsamma som att stå och skriva. Den höj och sänkbara skrivbordet är bra med tanke på att stå eller välja att sätta sig när man blev  trött.  Tack och lov för fåtöljen, den är i alla fall höj och sänkbar.

Nu sitter jag i min systers lägenhet och försöker få ihop alla mina saker från två våningar. Givetvis fungerar det inte riktigt så. Skilsmässan är klar och jag är ett ex nu. Självklart är jag ledsen ända in i min själ. Jag trodde att det var vi två för hela livet, men han valde att gå och få ett annat liv, ett liv och en stig som han inte ville ha med mig på. Det kändes svårt och det känns fortfarande svårt. Som tur är har jag köpt en ny dator, den säger att jag måste ha Adobe Flash på Bloggplatsen. Jag har försökt att ladda ned den, programmet säger mig hur jag ska titta, och så gör jag. Allt stämmer, men inte på bloggsidan. Nu kan jag inte se statistiken. Bloggplatsen säger också att allt kanske inte kan visas. Jaha, och hur gör jag då?! Vi får se hur det går.

I morgon har jag lite att stå i, men ska tillbaka hem ganska snart. Då fortsätter jag att skruva. Köpte även en hurts som jag kan ha under skrivbordet. När det mesta är gjort med uppackning kan jag börja författa igen.

Ha det gott därute!

På onsdag ska solen börja värma igen.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards