Direktlänk till inlägg 17 augusti 2018

Läste i Aftonbladet om en drog någon delade ut

Av Lill Lindbäck - 17 augusti 2018 08:35

Ja, du läser rätt. Någon person i USA delade ut gratisprov, en drog, till sjuttiotal personer utanför en skola. De kände en enorm smärta, kräktes osv, en del blev medvetslösa. Det stod också att drogen var en syntetisk marijuana, den kan ha blivit spetsad med Fentanyl. Denna medicin finns med i FASS. Det är en bok om Sveriges alla läkemedel. Eller läkemedel som finns. Varje läkemedel kan man slå upp i FASS och se vad de innehåller samt biverkningar med mera.

Vid en viss dos påminner Fentanylen om heroin. De olika Fentanylerna kan vara hundra gånger starkare än morfin. Farligt! En outspädd Fentanyl är inte större än ett saltkorn. Usch, tankarna går till om man går ut. Har en drink av något slag, eller kanske vatten. Tänk om en förbipasserande får ner ett korn i glaset. Ett litet saltkorn ser ingen.

Finns mycket underligt folk på gatorna. Vad vill de med dessa droger? Jo, tjäna pengar, och mer pengar. Det har stått i tidningarna att medel -och speciellt överklassen använder droger mest. Inte vet jag om det stämmer. Eftersom man inte vet ska jag heller inte skriva om det. Men jag gör det ändå. Så många pratar om att ungdomar med mycket pengar är de som använder droger mest. Teve har intervjuat en ungdom som pappan hade köpt en lägenhet till. Fattar inte hur folk har råd med droger. Jag är en elak människa, som kan dumförklara människor som använder droger, som köper dessa och några som säljer blir rika. En del kan njuta av drogen och ha det som fest under helgen, men många fastnar i skiten. Det är som ett spelberoende, tiotusentals kronor varje månad lämnar deras fickor och hamnar i en utnyttjares ficka.

Ja, jag är dum, för jag tycker om alkohol. Men alkohol är egentligen en annan slags drog. Hade den kommit idag, då hade den blivit förbjuden. Både öl och vin har funnits i tusentals år.

Det sista elaka kommentaren för idag är; hur i helvete kan man vara så dum att ta tabletter eller pulver från någon som delar ut detta gratis. Personen kan bli mentalt förstörd resten av sitt liv, personen kan förlora både lever och njurar. Jag skulle aldrig ha vågat ta emot droger, inte heller köpa. På Systembolaget är allt mer kontrollerat. Sedan är det en annan sak om någon fuskar.

Njut nu av livet, men tänk dig för på uteställen. Allt är inte guld som glimmar. De rika har inte roligare, det ser bara ut så, och det är inte alltid grönare på andra sidan. Jag tror ibland att det är bra att ha varit fattig, då uppskattar man allt man arbetar för. Pengar genererar i det du önskar. Ibland drömmer man. Vissa rika kan köpa vad de vill, de drömmer också, för så är människan. De drömmer om större saker. Jag drömmer alltid om mindre. Större saker drömmer jag också om, men dessa drömmar är för stora. Men det är underbart att drömma.

Det är lätt att slösa bort sina pengar, men det tar tid att spara dem. Tänk dig för hur du satsar dina hårt arbetande pengar.

Nu önskar jag dig en underbar helg. Själv ska jag jobba tre nätter. Förresten, man kanske njuter mer när jobbar och sedan är ledig än när man alltid är ledig.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Jag har hört

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards