Direktlänk till inlägg 9 augusti 2018

Härligt med unga människor - tonåringar, men ...

Av Lill Lindbäck - 9 augusti 2018 07:14

På bilder ser jag unga människor. Ute ser jag unga människor. Många gånger lyser glädjen från deras ansikten. En del kanske är lite mer dämpade. Vi föds in i och med olika problem. Vad jag menar är att familjen kan ha många barn, föräldrar hinner inte med. Man kan känna sig otroligt ensam med alla de där människorna runt sig. Man kan födas in i en familj med ett till två barn. Eller den perfekta familjen där alla gör allt tillsammans, månar om varandra och verkligen bryr sig. Som tonåring vill man bryta sig loss. Det är naturligt. Allt liknar i djurens världar. I djurens världar är det ofta föräldrarna som putter ut sina unga. Sedan finns det många som föds in i en spiral av droger och alkohol.

Vi är alla olika. Det spelar ingen roll hur många helsyskon man har, alla är olika. Ibland kan vi känna oss lika en helt främmande person. När jag var tonåring undrade jag om min familj verkligen var min. Jag gick i mina tankar, det var långt innan jag förstod att vi inte är lika trots att vi är födda i samma familj.

Nu kommer jag till nästa del. Till dig som är en ung osäker kvinna. Gå efter vad du känner är rätt för dig. Inte vad den populära tjejen i skolan gör. Inte hur hon klär sig, inte heller hur hon sminkar sig eller vad det än hon gör. Nej, följ din väg. Jag vet, det är inte lätt. Alla vill vara den populära. Eller vill man det? Ville jag verkligen det när jag var ung? Nej, jag ville vara jag, men fick inte vara det. Eller kunde inte stå upp för vem jag var. Men, vem var jag då. Det är inte lätt. Jag minns att det fanns tjejer som gick en egen utstakad väg. Som visste exakt vad de ville göra i sin närmaste framtid. Som sökte in på skolan för just det den ville utbilda sig inom och sedan fick ett jobb.

Jag, nej jag visste inte. Jag blev som det då hetta kontorist. Ville flytta hemifrån så snart jag kunde. Idag kan jag undra varför jag inte kämpade mer i skolan. Varför jag inte gick sjuksköterskelinjen. Tänk så mycket kunskap man kan få. Och så mycket vidareutbildning det finns inom människokroppen. Att jobba med människor är faktiskt givande, men ibland så fruktansvärt tröttsamma.

Här nedan kommer en bok. I avundsjukans spår. Finns vissa tankeställare hur vi människor gör, men kanske inte alltid vill, men gör det ändå.

En ung kvinna, 18 år, är synsk, men hon förstår det inte än. Detta är en tmedial hriller. Den unga kvinnan och hennes kusiner ska få ha en fest i släktens sommarhus. Här börjar det hända saker. Den jämnåriga kusinen försvinner. Sökandet efter henne påbörjas.

Läs mer på www.lill-lindback.se

Ha det gott därute.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards