Direktlänk till inlägg 23 juni 2018

För min del är midsommar över

Av Lill Lindbäck - 23 juni 2018 12:35

Midsommar ska vara en trevlig helg för alla. Hemma hos oss i många år har vi haft väldigt trevligt med fina grannar och släkt. Mycket mat, först sill och färskpotatis, alltid klockan ett, även korv med bröd för den som inte gillar sill. Hemma i min familj från barndomens tider har vi alltid haft sill och potatis vid den tiden. Så även för mig. Senare grillat med alla tillbehör. Det låter fantastiskt och det är fantastiskt! Ingen raglar runt berusad, utan vi äter och dricker, spelar spel och det blir lite tävlingar.

I min barndom var det inte alltid så. Vi tältade alltid, och alltid tillsammans med släkten, ibland med pappas systrar med familjer och ibland på mammas sida. Idylliskt! Tyvärr kunde min pappa dricka för mycket och det var jobbigt. Inte så att han var elak utan att han förändrades.

Känner du igen dig? Jag tror att många ,speciellt barn, har ett helvete under midsommartid, ett helvete med för mycket sprit där en eller båda föräldrar eller andra vuxna som blir stupfulla och bär sig åt. Inget roligt alls!

Du som är ung och mår dåligt över det här, det kommer nya tider för dig. Tider där du och din respektiva får bestämma hur ni ska ha er/din midsommar. Varje år kan inte bli idylliskt, men man kan göra så gott man kan, speciellt för sina barn. Det är för barnens skull jag vill hålla på med spel och annat roligt. Men, naturligtvis, alla gör det de tycker om.

Jag skrev i rubriken att för min del är midsommar över.

Ja, jag fick fruktansvärt ont i ryggen. Jag får det då och då. Har börjat träna hos sjukgymnast, men hann inte träna en dag och fick ont. Hann att handla det som behövdes, min man gör väldigt mycket. Jag förberedde en hel del och gjorde i ordning. Han fixade med korv, kött och kyckling. Det är alltid han som grillar. Måste säga med ett stort beröm, han är fantastisk i matlagning, effektiv som bara den och allt flyter på. Min värk fortsatte över midsommarafton, min snälla granne och min man, vi hjälptes åt att plocka fram och duka av.

I natt hade jag svårt att somna för värken, vaknade av värken och somnade om. Kände av lite när jag gick upp i morse, midsommardagen, nu har jag mer ont. Ska ta det lite lugnt.

Ja, min midsommar är på sätt och vis över. Jag tog en kompdag igår. Nu jobbar jag 2 nätter plus 1 extra natt på måndag för att vi ska få ihop våra semestrar.

Nu ska jag strax sätta mig framför teven och bara slappa. Klockan är strax 13, sedan blir det vila inför nattjobbet.

Ha det fantastiskt därute i Sverige!

En midsommarkram till dig som behöver det!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards