Alla inlägg den 2 mars 2022

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest.

Så mina punkter är:

psykopat

pengar

makt

En psykopat är inte rädd för andra. De ser sig själva som den bästa och om någon inte tycker som dessa, sådana personer vill jag inte ha i min närhet. De kan vara trevliga och generösa, du gillar den personen, men en dag när du säger emot denne får du passa dig.

Pengar. Har du mängder av pengar och är duktig på att satsa rätt. Bravo. Men en dag så ser du dig som bättre än alla och då kommer en fara in. Det är då du ännu mer trampar över människor.

Makt ger makt och efter ett tag tror du att du är oövervinnlig. 

En del med pengar vill bara se hur det växer och skydda sina företag. Det är jui bra. Kanske finns det medmänsklighet hos dessa också.

Vem har rätt och vem har fel? Jag vill inte gå in på krig och elände.

Inget gott kommer ifrån ett krig. Bomba sönder familjer och hem. Det är inte okej. Inte heller är det okej att andra länder nu ska hugga in och kriga och vad händer sedan ...

Vi får hålla tummarna att Putin inte tappar ansiktet, detta är en fara för en psykopat som håller ett land med hårdhandskar.

Vem har rätt och vem har fel i ett krig? Jag vet inte hur ett krig kan börja. Tidningar skriver sina saker. Allt för att sälja. Sociala medier bombas på olika sätt med alla tyckare. Det är ju demokrati.

Jag såg en serie på TV4-Play Cobra - Cyberwar och det fick mig att tänka till i vilket samhälle vi lever i.

Tänk om en främmande makt får alla banker att gå ned. Vi får inte ut pengar. Hur ska vi kunna köpa mat osv.

Eller om strömmen bryts. Då vet vi inte vad som händer i Sverige eller i världen.

Har du en radio som går på batteri?  I dessa tider kanske det är bäst att köpa en radio med batterier.

Men lev väl därute. Om morgondagen vet vi inget om.

Oroa dig inte för något som inte har hänt. Det är ingen idé.

Lill Lindbäck


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards