Alla inlägg den 25 maj 2019

Av Lill Lindbäck - 25 maj 2019 16:05

Nu har jag inte tagit reda på hur väl det stämmer med att blanda läkemedel med naturmedel, och detta ska man inte göra. Viss medicin kan slå ut den andra. WHO - Världshälsoorganisationen. Jag gjorde en snabbtitt, men hittade inte vad jag tidigare hade läst. Då för många år sedan hittade jag att biverkningar av mediciner låg på en väldigt hög plats på alla sjukdomar i världen. Jag går inte in för mycket på den saken. Läkemedel kan rädda liv, men också slå ut liv. Ibland behöver man sitt läkemedel. Själv har jag högt blodtryck, detta kan skapa mängder av sjukdomar. Ett högt blodtryck kan också förmedla att en sjukdom finns i kroppen. Glöm inte att stress är ett allvarligt tillstånd som ganska fort höjer blodtrycket, är då stressen långvarig är detta inte bra. Med medicin kan ett för högt blodtryck sänkas. Jag har medicin för det. Själv är jag säker på att mitt höga blodtryck bestod av långvarig stress.

Kan man själv göra något åt sitt höga blodtryck?

Ja, det kan du. Ändra ditt liv, allt som stressar dig, som jobb, vänner, nära och kära, din vän. (Som exvis misshandel, för mycket alkohol som stressar.) Behöver du ändra matvanor? Det som din vän eller ditt syskon äter kanske din kropp inte gillar. Sluta rök, om du kan, rökning är en stor bov till mycket elände. Gå ut och gå. Ta promenader helst varje dag som varar mellan 30-60 minuter. Gå inte för långsamt. Har du värk? Gå då i din takt. Gör jag det - nej, men jag borde. Hitta din balans i din kropp. Det är viktigt. Du ska alltid gå till läkaren om du har högt blodtryck. Glöm inte det. Du kan prova ovan och under väntetiden tills du träffar läkaren. Blodtrycket ska ner, det är viktigt. Tillfälligt högt blodtryck som går ner efter ovan beskrivet om livet och promenader behöver du inte gå till läkare, men består det höga blodtrycket måste du till läkaren. Antingen har det varit för långvarig stress. Eller så finns en underliggande sjukdom i kroppen. Skrämmer jag dig? Det är inte min mening, utan detta jag beskriver är tankar om livet.

Under mina år har jag hört mycket om det mänskliga livet. Stalkers, för mycket alkohol, för mycket droger, någon som styr ditt liv (glöm föräldrar som vill uppfostra dig rätt), din vän, sambo, man/fru kan kräva för mycket eller vill styra dig helst. Ständig misshandel. Jobbet att inte förglömma. Alla krav du ställs inför. Registret är många.

Vad vill jag ha sagt om allt detta? Det finns medel för olika saker som inte läkemedelsindustrin rår på. Våra läkare går oftast efter läkemedelindustrins läkemedel.

Jag träffade en gång en läkare, han ordinerade hälsokost till mig. För första gången och ännu har jag inte mött på en läkare som ordinerat detta, dessutom ville han att jag skulle byta jobb. Jobbet var ett vikariat. Jag hade varit arbetslös och hade haft timjobb och tröttnat på detta. Då fick jag tag i ett fabriksjobb inom persiennindustrin. Efter ca 6 veckor började jag få feber, sedan kom hackhosta som varade dygnet runt. En läkare fick mig att genast åka och röntga lungorna för jag hade vrålhöga värden. Det var inte lunginflammation. Då gick hon vidare och hittade i en bok om människor som jobbat i bomullsindustrin, det stämde för mycket gjordes i bomull i det företaget, det var snören, tunnare och tjockare som gjordes där. Men jag vågade inte sluta på det jobbet. Allt hör ihop med pengar. Då skulle jag bli utesluten ur a-kassan. Nästa läkare var mannen som ville att jag skulle sluta och ordinerade hälsokostmedicin.

När halvåret och vikariatet hade gått ut. Försvann både hosta och feber. Efter det tog det många år innan jag fick feber igen och det i en influensa. Om vi glömmer högt blodtryck kan vi ha annat som är för högt eller lågt i kroppen, som exvis hormoner och dessa är olika och många. Hormonerna styr nästan vårt liv. Det finns annat sorts läkemedel som inte är från läkemedelsindustrin där pamparna tjänar in storkovan. Det kostar mängder i forskning - givetvis, och många år. Det är därför en viss medicin är dyr, sedan kommer kopiorna och är minst lika bra och den medicinen är billigare.

Det finns medel på både apoteken och hälsokosten som är minst lika bra som läkemedelsindustrin har. Men kolla alltid vad du stoppar i dig. Nu avslutar jag dagens blogg. Jag kikade på termometern och den visade 20 grader i skuggan.

Ha ett underbart liv därute. Och du, glöm inte att vara dig själv, då mår du bäst.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards