Direktlänk till inlägg 6 mars 2019

februari månad gick upp och ned

Av Lill Lindbäck - 6 mars 2019 10:29

Vintern börjar släppa sitt grepp. Tröttheten följer dess steg. Ljuset började komma smygande och för varje dag som gick kändes våren allt närmre. Under denna tiden har jag börjat gå ut och gå allt oftare i över en timma. Trött, men mår bra av det. Orken ökar gradvis, samtidigt som kroppen slappnar av och hjärnan likaså. För mycket tänk gör att hjärnan inte hittar de viktiga trådarna, men går jag ut och går orkar inte hjärnan tänka så mycket. Ju tröttare, desto mindre tänk och det är bra, för då kopplar hjärnan av och då börjar det hända saker som att sova bättre. Jag är nattarbetare och det där med sömnen går upp och ned. Vissa nätter sover jag knappt, men oftast 5-6 timmar, ibland mindre och ibland mer. Men hjärnan blir trött. Nu är jag ledig och rensar ut bland sådant man inte behöver, sådant man inte använder. Bor man länge på ett ställe hittar man inte sina saker. Jo, det gör man, men man kanske inte ser dem. Jag ska flytta från ett hus till en mindre lägenhet, resten kan du tänka dig själv. Nej, jag har inte fått någon lägenhet ännu.

Givetvis går positiva saker, händelser, hand i hand med tyngre. Jag söker som sagt lägenhet, men det är svårt att få tag i. Du som är ung, du som är gift, du som har barn i tonåren eller äldre, sätt upp dig/dem på olika boplatser som olika företag har. Nya Boplats har en gräns på 17 år, då behöver man heller inte betala förrän 18 års ålder. Jag trodde aldrig att det skulle vara så svårt att hitta en vanlig bostad där man har råd att bo. Det finns lägenheter, vanliga 2:or som i nyproduktion kostar runt 8-10.000:-/månad Det kostar skjortan om man inte tjänar multum.

Apropå multum, läste nyheterna precis innan bloggen att bankdirektörer tjänar multum. Nordeas VD tjänar mest - ungefär 2 miljoner/år. Av våra pengar tar de bra betalt. Det är därför som bankerna drar ned på personal, banker och på bankomater. Vi kostar pengar när vi ska prata med en banktjänsteman på en bank. Nej, nej, kom inte till oss! Vi vill ha dina pengar, men vi vill inte att du kommer hit. Okej, det är inte personalen på golvet som tjänar högt, det är de som är högst upp i fållan, de som anser sig vara värda dessa pengar, de som snart får nya jobb när de blir sparkade från sin post. Ju mer pengar och makt, desto mer vill de ha. Människan är underlig.

Idag står tvätt och rensning på vinden på mitt schema under min ledighet. Snart ska jag börja rensa och snygga till utomhus. Mina planer för resten av veckan?!

He, he, ja, jag älskar skidskytte och nu börjar VM. Är ledig på schemat denna veckan och har tagit ett par nätter semester. Tjolahopp. Finns inget så avkopplande och spännande som skidskytte.

Må väl, om inte, gå ut och gå, om du kan. Fåglarna har börjat drilla därute. Bäckarna forsar fram. Nu börjar snart våren visa sin vackra skrud. Ojdå, nu blev det nästan för lyriskt.

Ha nu en trevlig dag. I Göteborg är det idag gråmulet.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

 
 
Konstväggen i Nyköping

Konstväggen i Nyköping

6 mars 2019 21:45

Så glad att du är ledig den här veckan och så även några dagar in på nästa. Njut av ledigheten och gör bara precis det du har lust med!

http://www.konstvaggeninykoping.com

Lill Lindbäck

7 mars 2019 07:36

Jag håller på med att rensa ut sådant som inte ska gå med i kommande lägenhet. Kläder och annat smått och gott. Gick upp på vinden och jag blev frustrerad. Så mycket man samlar på. Det kan vara bra att ha. Numer tänker jag till när jag köper. Mode är jag trött på, för man ska bara handla och handla. Fast det är förstås kul - ibland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards