Alla inlägg den 20 mars 2018

Av Lill Lindbäck - 20 mars 2018 15:34

Så fantastiskt livet känns speciellt när himlen är blå. Ja, jag vet och förstår att när man inte mår bra spelar vädret ingen roll, men ... Visst är det lite lättare. Mars månad är början på min känslotid, för kylan kan sitta kvar, snön kommer i tid och otid. När solen lyser börjar isen smälta. Går jag på en träningsrunda eller bara en skön promenad och solen lyser, då blundar jag och låter solstrålarna omfamna mig. Vintergäck och snödroppar börjar titta fram. Otroligt hur små vackra blommor kan överleva. Grannens snödroppar solade sig under hennes höga buskar, så kom snön och kylan tillbaka, gömde blommorna. Varje gång jag går förbi kikar jag om blommorna visar sig. Jodå, de tittar fram när snön smälter. Underbart! Andra vackra blommor är självklart tussilago, blåsippa och vitsippa. Hela skogen fylls, speciellt av vitsippan.


När jag träffar min nattkollega ska hon få en kortroman av mig, Hämndens Änglar.

Det är en thriller som handlar om en ung intelligent kvinna, som i sin skoltid blev mobbad på grund av sin intelligens. Hon gick till en psykolog för samtal, i väntrummet fanns en annan ung kvinna, de två blev vänner. Åren går. En dag läser hon en annons i en tidning om mobbningsoffer som träffas. Efter många om och men gick väninnan och hon på en av dessa. Nu blev hon fast besluten att fortsätta dessa möten. Styrkan inom henne växte med nya vänner vann de världen tills den dagen hon landade hårt på marken. Det de gör är inte rätt, de skadar andra människor. Vissa som de hämnas på visar sig inte stämma. Nu börjar hon försöker hon gå ur gruppen, men väninnan visar upp en ny sida - elak, hånfull och avundsjuk. På grund av dåligt självförtroende som snabbt kom tillbaka gick hon en gång till och en gång till. En dag blev det för mycket ...

Ha en underbar dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och författare inom genren thriller och thriller medialt

www.lill-lindback.se

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards