Alla inlägg den 30 augusti 2018

Av Lill Lindbäck - 30 augusti 2018 07:56

Nu börjar det bli tröttsamt. Jag har alltså sovit alldeles för lite. Mitt fel. Dessutom har jag arbetat mina 3 nätter och har nu gått av. Jippii! Ledig fredag, lördag och söndag. Det är toppen - givetvis. Så är det, när man jämnt är ledig uppskattas inte alltid ledigheten lika mycket som när man jobbar. Idag ska jag upp tidigt igen, ska uträtta ett tidsbestämt ärende, men är snart hemma igen. Skönt. Har egentligen ingen större lust att göra något när jag har gått av mitt arbetspass, det är som lillfredag för mig.

Men, att jobba natten har lite fördelar. Mer ledigt, för jag arbetar inte heltid, dessutom ser jag morgonen två gånger. På tidiga morgontimmar på jobbet, sedan hem för att sova när alla andra gör sig klara till en arbetsdag, sedan vaknar jag hemma och då är det morgon för mig igen. Härligt på sätt och vis. Det dåliga är att jag ofta är trött och lite snurrig, dessutom tappar jag ord när jag jobbar. Orden kommer tillbaka när jag är långledig, så det är lite slitsamt.

Nu ska jag strax lägga mig. Mitt kreativitet börjar bli ett hinder, nej förresten, inte alls. Det är så att jag har mängder av samtal som måste skrivas upp eller ned i datorn innan jag glömmer det. När kreativiteten är igång bör jag också vara igång, men jag hinner inte. I morgon är det en ny dag, kanske jag hinner lite senare idag att skriva ner lite av mina idéer som kommit till mig.

Ha nu en fantastisk dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Finns på Vulkan och övriga nätbokhandeln.

Läs vidare på: www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards