Alla inlägg under juni 2017

Av Lill Lindbäck - 30 juni 2017 15:28

Min dröm för ett par dagar sedan.

Jag gick in i en sal. Satte mig på första parkett. Det satt andra människor runtom. En man stod på podiet med ett kuvert i sin hand.

"Lill Lindbäck, du skriver böcker och här har jag ett kuvert till dig", säger mannen och öppnar kuvertet. "Det är ett bidrag på 1 miljon kronor."

"Oj, tack, men jag är inte värd pengarna. Jag har inte skrivit på ett tag. Orkar inte. Energin är borta och tid till att skriva finns inte."

"Pengarna är dina och du är visst värd dem. Snart kommer du att skriva igen."

Självklart tog jag emot pengarna, men det kändes inte rättvist att ge mig alla dessa pengar. Så kände jag i min dröm. Med pengarna kan jag göra annan slags reklam. Jag kan också skaffa hjälp med att få ut böckerna i Sverige och dessutom till översättning. Fortfarande känner jag ingen glädje av att fått så mycket pengar. Tänk om jag hade fått dem när jag skrev som om det brann i knutarna, men så är livet. Ibland går det uppåt och ibland nedåt.

 

Har du drömt någon underlig dröm?

Lill Lindbäck

Av Lill Lindbäck - 30 juni 2017 15:26

Min energi har varit i botten och med det även konditionen. Jag har precis börjat träna igen. Tid har jag haft med att skriva, men har gjort en massa annat som man ibland måste göra. Bara tanken på att ta fram manuset jag skriver på gör mig orkeslös - fortfarande.

Har du sådana dagar, veckor eller månader. Jag har skrivit lite under våren, men det är inte mycket.

/Lill Lindbäck

Av Lill Lindbäck - 16 juni 2017 10:08

Jag har tegelhus i suterräng, två våningar på baksidan, men på huset högre upp är det trä, som måste målas. Det har min man och jag ägnat tid åt under nära två veckor, (inte denna veckan). Byggnadsställning som skulle byggas upp och flyttas för varje bit som målades. Ett himla jobb. Sedan skulle helvetesställningen flyttas till andra sidan. Har inte orkat göra något annat. Suttit utslagen i fåtöljen på kvällarna. En dag började det regna, klockan 15 satt jag nedsjunken i samma fåtölj och glodde på teven. På baksidan finns en altan med tak. Ovanför skulle jag måla. Mina funderingar blev många. Kunde se mig gå upp på en hög stege och dessutom ha med mig en stege för att kunna måla fönster och på trät högre upp.

Vet du vad jag gjorde? Tyckte faktiskt att jag var smart - för engångsskull, flyttade på soffan i vardagsrummet, öppnade fönstret, hämtade en stol. Tidningspapper som skyddade och jag lyfte ut en liten stege. Tog färg med målarpensel, skorna ställde jag på taket och klev ut genom fönstret. Fick kliva där det var skruvat för att inte förstöra plåttaket. Nu efteråt var det faktiskt kul. Då tänkte jag; blir jag aldrig klar. Nu regnar det i tid och otid. Bara få detaljer är kvar.

Lill Lindbäck

Av Lill Lindbäck - 9 juni 2017 10:57

Sommar och semestertider. Varför inte lata sig med en bok eller en kortroman? Thrillers och thrillers medialt. Finns endast i nätbokhandeln. Läs mer på www.lill-lindback.se

Författare Lill Lindbäck

Kortroman - thriller

 

Thriller - bok. Har fått höga poäng.

 

Thriller - bok. Även denna har fått höga poäng.

 

Här en thriller - kortroman. Har fått väldigt bra omdömen

 

Se även under nätbokhandeln. De flesta, utom Hämndens Änglar, finns i e-bok.

Dröm dig bort och koppla av i en annan värld.

Lill Lindbäck

Av Lill Lindbäck - 9 juni 2017 10:50

Den här våren har upp och ned. Sjukdomar. Själv har jag varit dålig bland annat i en långvarig förkylning. Nu det sista har vi haft semester och målat trädetaljerna på huset. Visst har jag haft tid att blogga, men lusten var bara borta från allt. Så kan livet bli ibland. Det går upp och ned precis som jag beskrev det i första meningen.

Håller på med en kortroman, som skulle ha blivit färdig för längesedan. I stället för att avsluta skriver jag en annan avslutning som blir lite längre. Funderar på att skicka in den till ett bokförlag. Behöver hjälp med att få ut böckerna till bokhandeln.

Nu ska jag arbeta helgen i 3 nätter. Då orkar jag inte så mycket. Däremot ska jag börja spela på allvar med hästar, V75, men endast runt 40:- per vecka. Får se hur det går. Sådana spel finns både skicklighet och tur.

Mer då? Mitt ena syskonbarn bor i Madrid. Tittade på Väderappen i min mobil och fick nästan hicka. Vädret; idag 34 grader, under helgen 38. Det där blir en aning för varmt för mig.

Lill Lindbäck

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards