Alla inlägg den 9 april 2018

Av Lill Lindbäck - 9 april 2018 10:42

Det kommer att bli strålande dagar framöver. Äntligen är våren här i Göteborg. Den årstid jag älskar allra mest. Men min trädgård älskar inte min kropp längre. Jag har en förmåga att inte lyssna på den. Har ett gräs som heter Elefantgräs. Jättevackert. Min man brukar sköta om den. Igår klippte jag ner den. Efter bara några tag om dessa vissna stjälkar förstod jag, om jag inte slutar snart kommer jag att få ont i nacken och ryggen. Jag tar alltså i med näven och klipper, trögt som bara den. Detta känns i nacken. Efter det skulle jag rensa upp lite mer, men vågade inte. När jag var klar gick jag på en härlig långpromenad. Senare i hemmet kom det som jag beskrev om. Värken. Att jag aldrig lär mig. Att jag alltid har den där rösten i huvudet som talar till mig, nej övertalar mig. Bara lite till, och så en till - klippning i busken.

Här har jag tagit fram en bild med blommor. Älskar blommor av alla de slag.

Här nedan är en närbild på rododendron och ett bi, tror jag det var. Härliga färger.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards