Alla inlägg den 29 juli 2014

Av Lill Lindbäck - 29 juli 2014 12:48

Jag befinner mig på Nossebro Marknad och kommer att sälja mina böcker. Besök mig gärna! Jag står på Torggatan och har ett rött parasoll. Blåser det mycket fäller jag ned parasollet. Fotona tog jag för att se hur det skulle se ut, den röda färgen är från parasollet, solen lyste för starkt.     

Ni är hjärtligt välkomna!

Av Lill Lindbäck - 29 juli 2014 07:11

Idag är dessa rubriker inget ovanligt. Inte heller att gärningsmännen är under 30. Tänk över frågorna.

Frågan är varför? Är det så lätt att ta en annan människas liv? Hjärnan utvecklas färdigt till 25 års ålder, innan dess kan vi eller många av oss göra idiotsaker. Därför enligt forskare gör ungdomar många felaktiga val. När får man lära sig vad empati är?

Vad har vi mer? Miljön. Uppfostran, kompisar, skolan. Eller är det statens fel? Att det tex inte finns jobb för ungdomar. Alla har i slutet ett eget ansvar. Vi kan inte skylla våra handlingar på andra.

Min dröm är; att alla ska kunna gå ut ur skolan med betyg. Att alla ska få ett arbete. Finns inget arbete ska praktikplatser ordnas där arbetsgivaren bara en gång får en praktikant, som dessutom ska ha en lön. Och att det finns tillräckligt med anställda i kommun och försäkringskassandär man kan se om en ungdom är på glid. Men allt kostar och inget är gratis.

Många arbetsgivare, mindre företagare, behöver anställa, men de har inte råd. Sänk arbetsgivaravgiften!

Jag önskar alla ungdomar allt gott! Ni har ett liv framför er. Ta vara på det!

Ha en skön sommardag!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards