Alla inlägg den 14 maj 2014

Av Lill Lindbäck - 14 maj 2014 15:27

Stressa aldrig fram ett resultat. Det hjälper inte. Stressen gör dig sämre, den slår hårt mot dig och din omgivning. Detta gäller det mesta. En balettdansös dansar oftast efter musik, går musiken alldeles för fort, dansar hon med, kaos uppstår och dansstegen blir ryckiga. Tänk på det! Jag måste definitivt tänka på det. Det är så mycket jag vill göra. Hur gör ni?

Av Lill Lindbäck - 14 maj 2014 14:43

Från den dagen jag började öva mig på min blivande hobby tills det blev en bok. Idag har det blivit sju böcker. Jag sökte något i livet och fann det sent. Men bättre sent än aldrig. Detta är min stolthet och lycka i mitt hobbyarbete!

                      

Av Lill Lindbäck - 14 maj 2014 14:29

Finns det något du ångrar i ditt liv? Exvis en sak som du ville göra eller lära dig, men trordde inte att du kunde. Likadant idagens läge.

Jag kommer ihåg från barndomen och tonårstiden min fyra år äldre bror som bland annat satt och ritade. Han ritade varje dag. Kämpade hårt. Ritade av det han såg från teknade tidningar och ville förstå till exempel hur ett rör ritades. Sedan blev han skicklig, för att han fokuserade. Det gjorde inte jag. Jag hittade på en massa annat. Fanns mycket som störde. Och jag kan inget ... sa jag alltid.

Fokusera, träna och var målmedveten! Träna inte bara, utan träna hårt på den hobby du vill utveckla.

Skriv gärna om din hobby och hur du utvecklade den! Skriv också om vad du önskade att du hade gjort.  

Av Lill Lindbäck - 14 maj 2014 07:57

Jag köpte 8 el fler liljor. 4 har kommit upp. Hallå? Lite fler måste komma upp, tack.

Av Lill Lindbäck - 14 maj 2014 07:43

Syrenerna blommar och doftar underbart. Liljekonvaljerna är på gång. Våren är den bästa tiden. Egentligen är den bästa tiden varje ny dag jag vaknar. Hejochhopp! Nu hägrar sängen efter jobbet. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards