Alla inlägg den 26 november 2020

Av Lill Lindbäck - 26 november 2020 21:24

Ett manus som jag har varit för lat att bearbeta. Det är dumt. Runt 150 A-sidor är skrivna och det tar tid.

Jag har bestämt boknamnet till "När skymningen faller", jag har nämligen ett vackert omslag som togs för flera år sedan. Visa foton sparas med tanke på nästa idé av bok.

Latheten kan bero på två flytt och mycket skruvande med nya möbler, därefter kom corona ivägen och vi hade att göra på jobbet på grund av sjuka boenden och kollegor. Nåja, det är historia - hoppas jag, med sjuka. Vi hade bara fyra smittade på jobbet och alla lever på äldreboendet där jag arbetar. Däremot var kollegorna väldigt dåliga. Som sagt, sedan kom jag på att jag kunde lyssna på musik, vilket jag inte har gjort på många år, tidigare bodde jag i hus med stor trädgård. Nu har jag lyssnat på både den ena och det andra. Verkligen njutit i mängder och dagar har blivit till veckor. Så skönt.

Tillbaka till bokmanuset. När skymningen faller. För inte så länge sedan kom jag på att det hände faktiskt inte så mycket när skymningen föll och det är ju titeln. Något mer måste jag hitta på eller fler saker som borde vara aktiva i manuset. När man skriver en bok är det mycket att tänka på. Inte bara grammatiskt eller meningsuppbyggnader osv, utan också en röd tråd som ska hålla i bokning. I boken finns också ett usb-minne med, och ... det hade jag glömt av i texten och handlingen. Läsaren kanske undrar vad det stod i usb-minnet.

Du fattar va?! sådant får inte falla bort.

När jag läser ett manus får heller inte ett citattecken falla bort, det har jag alltid med när personerna pratar. Jag har sett att jag har gjort fel i böcker jag själv har gett ut. Sådana slarvfel får inte hända. Jag läser om och om igen. Hur sjutton missar jag det? Är det när jag rättar ett fel? Men jag läser om och om igen. Fattar inte hur felen uppstår. Som nu exempelvis, när jag går igenom manuset ser jag inga sådana fel. Sluttjatat om det.

Jag ser på en film just nu och rättar när det är reklamavsnitt.

Nu önskar jag dig en god natt och hoppas att du kan sova gott. Läser du det under en ny dag önskar jag dig en underbar fredag.

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards