Alla inlägg den 18 november 2020

Av Lill Lindbäck - 18 november 2020 23:24

Igår var jag ute och gick i ur och skur. Tog på mig regnjacka och stövlar, men som alla vet när det regnar droppar det ner från jacka och på knäna. När byxorna har blivit tillräckligt blöta rinner det ner i stövlarna. Med andra ord gick jag på en härlig promenad och fick mig ett fotbad på köpet. Jag kände mig frisk och det var skönt.

Idag blev det också en promenad, det regnade ytterst lite. Tur var det. Skönt att sitta inomhus med tända ljus när det är grått och nu mörkt ute. Jag hör hur det blåser ute då och då. Kollade på SMHI, det är 19 m/s i byarna.

Tänk att jag alltid har sagt sekundmeter och så heter det meter per sekund. Där ser man.

Ord, som blir fel. Gör du likadant? Säger fel, men tror att det är rätt ord. När jag var yngre sa jag alltid risrinsgröt för risgrynsgröt. Sedan kan jag uttala ord helt fel, särskilt på engelska och utländska orters namn. Hur fel kan det bli? Ganska så mycket fel när jag är med. Jag har fått mig en del glada skratt. Inte bara jag, kanske jag ska tillägga.

För övrigt har jag coronatänk. Försöker att umgås så lite som möjligt med folk, men i morgonbitti ska jag åka till Rusta. Jag blir inte så länge där. Ska titta på adventsbelysning. Behöver nytt.

Under mina lediga dagar har jag tankat över foton från mobilen och har gått igenom dessa. Väldigt många är sparade, men så såg jag ett foto jag tog i Paris i februari månad, endast 14 dagar innan lock down för coronaviruset.

Så om du undrar vad klockan är passar detta fotot väldigt bra. Taget utanför en tågstation.

Godnatt och sov gott"

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards