Direktlänk till inlägg 12 september 2019

Hemkommen från semestern

Av Lill Lindbäck - 12 september 2019 13:18

Igår förmiddag kom jag hem från min semester i Malaga. Jag åkte hem den elfte dagen. Så underbar stad. Vi, min syster och jag bodde i Gamla stan och hade promenadväg till badet. Allt fanns i vår närhet.

Vi besökte olika kända platser såväl som mängder av restaurangbesök - givetvis. Dessutom åkte vi en dag till Ronda och i måndags var vi i Alhambra i Granada. Under en bussfärd får man se mycket av Spanien.

En av dagarna träffade vi en kvinna som min syster umgicks med i Göteborg under ett par år. Familjen flyttade till Malaga. Vi träffade henne och pratade om gamla minnen. Timmarna gick fort.

Vi pratade om olika saker som hur det är att leva i Spanien och om hon längtar hem och så vidare. Jag tror personligen att man alltid längtar hem med en del av sig själv. Värmen älskar många. Jag har insett efter många tankar om livet att jag helst vill bo i Sverige på grund av familj, vänner och naturen.

Igår förmiddag kom vi hem och åkte genast för att handla. Ett par timmar senare var ovädret över oss. Så det blåste och regnet öste ned. Det var verkligen ett höstväder. Dagen innan hade vi solat och badat i 29 graders värme. Så skönt. Visst är det skönt att gå ut i shorts eller klänning och toffler. Trots det tycker jag om våra årstider i Sverige, om snön kom för att stanna, inte att den smälter ett par timmar senare och mot kvällen blir det kallt. Halkan är då ett faktum. Inget fungerar i sådant väder. Jag älskar hösten med alla dess färger, det kan inget land ta bort från mig. November är förstås en tråkig månad med tanke på mörker och träden har inga löv, Då får man inte glömma alla tända ljus i hemmet. Så mysigt.

Skönt att åka iväg och skönt att komma hem.

Snart kommer jag att stänga ned bloggen. Jag har även thrillerlill som blogg, den har jag mest ägnat åt böckerna. Har förstått att jag inte hinner med båda och kommer därför att välja thrillerlill. Webbhotellet har flyttat över bloggen till Wordpress och den måste jag förstå bättre innan jag börjar blogga där. Försökte få in bilder. Lyckades, men de låg åt fel håll. Sedan lyckades jag inte att få ut något på bloggen. Till slut hittade jag rätt knapp, men då kom ingen bild ut. Suck och stön. Tyvärr är ett av mina stora fel att jag ger upp för fort. Kanske inte ger upp utan att jag blir arg och tappar tålamodet. Efter ett tag fortsätter jag. Och jag kommer snart att gå in och skriva på min andra blogg för övning.

Idag ska jag till tandläkaren. Inget jag älskar, men är givetvis ett måste.

Ha en fantasktisk dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via www.vulkanmedia.se sök på namnet eller se övrig nätbokhandel.

Tänk på att alltid jämföra priserna.

www.lill-lindback.se är fortfarande inte uppdaterad av mig på grund av förändringar som www.vulkanmedia.se har gjort. Jag kommer inom ett par veckor att lägga ned arbete på att min webbplats ska bli lättare överskådlig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards