Alla inlägg den 12 juli 2019

Av Lill Lindbäck - 12 juli 2019 07:37

Äntligen! Jag har själv inte sett det försäljning av narkotika, inte heller är jag inne i centrum av Göteborg. I Brunnsparken, en stor knutpunkt och liten park mitt i Göteborg, har det sålts ganska öppet och frekvent av narkotika. Jag har hört detta i några år. Givetvis tror man inte att polisen gör något, för det händer annat hela tiden och även polisen ska ha personal, likt många andra företag. Nu har de fått tag i ganska många personer och 4:a högst upp, men allra högst upp, hm, undra vem som sitter där. Enligt polisen menar de på att det kommer att bli lugnt ett tag angående narkotikaförsäljningen i Brunnsparken, men snart kommer nya aktörer. Så är det, dessa personer dyker upp likt svampar, de finns där och syns inte alltid. Jag har som sagt aldrig sett öppen narkotikaförsäljning, men jag har fått detta berättat för mig att det sker/skedde helt öppet. Undra vad jag hade gjort? Hade jag tittat åt ett annat håll? Eller hade jag blivit så upprörd att jag hade frågat vad i helvete personen i fråga höll på med. Vi svenskar har blivit världsmästare på att titta åt ett annat håll. Givetvis är man rädd för hämndaktioner från sådana man bara läser om.

Nu gott folk får jag fortsätta med att köra till tippen, nu är det bara smått kvar, och detta fyller inte bilen. Jo, det finns gamla mattor som jag la i garaget, dessa höll jag på att glömma. För övrigt går det framåt. Jag ska handla lite och göra några ärenden. Pust, suck och stön, städningen ska fortsätta - naturligtvis. Trädgården har jag knappt hunnit med den sista veckan och det växer fort. En av dagarna ska de som köpt huset komma och titta hur saker och ting fungerar. På måndag mitt på dagen kan jag släppa taget om huset och trädgården. Det ska bli skönt att vända blad och påbörja ett nytt liv. Jag glömde berätta en sak, flyttfirman var här och flyttade en del möbler för min snart exman. Då berättade jag att jag hade skänkt en del möbler, men de tog bara det lättaste. Personalen från flyttfirman sa att de även skickar möbler till tippen. Halleluja, vi har en massa trappar i främst i trädgården, flyttfirman kom akut till oss, men ... De la ny asfalt ute på vägen. Jag frågade en kille om en lastbil kunde köra där på eftermiddagen. Inga problem, då går det bra. En timma därefter ringde min man och sa att flyttbilen var redan på väg. De skulle ha kommit på eftermiddagen. En halvtimma senare ringde han igen och sa att flyttbilen inte fick köra på vägen. Då kom de nästa dag. Snällt av flyttfirman att ha möjlighet att hjälpa oss under semesterveckorna. Överallt är det många som har semester. De bar ut alla tunga möbler. Vi hade kommit så långt att vi orkade inte ens tänka på att lyfta tunga möbler, båda min man och jag har värk, då har pengar inte så stor betydelse om man kan få den hjälpen vi fick. Givetvis betyder pengar mycket, annars kan vi inte överleva.

Ha det gott i sommarsolen och njut av lediga eller ickelediga dagar.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards