Direktlänk till inlägg 5 juli 2019

Håller fortfarande på med min flytt

Av Lill Lindbäck - 5 juli 2019 10:15

Jag tyckte att jag började i tid med allt. Utrensning från vinden, den var givetvis inte tillräcklig, men det var mest för visning av huset. Sedan får man inte glömma hur mycket jag städade mellan olika aktörer. Trädgården ska vara fin också, och inte förglömma det viktigaste - jobbet. Man måste jobba, även om man så tar ut semesterdagar.

Nu har vi kommit så långt att jag ska ringa till ett ställe där jag kan skänka en del gamla möbler, inget fel på dem mer än det är gammalt. Både min man och jag, som går skilda vägar, kan inte heller ta med oss för mycket möbler dit vi flyttar in, bara det viktigaste. Så svårt är det med lägenhet att man bor kvar fast skilsmässan är ett faktum. Allt fungerar om det måste, men jag tänker på dem som på något sätt är utsatta, där den ene parten är fysisk eller psykisk sjuk.

Om du bara visste hur trött jag är nu. Får inte vara det, för nu är jag i sluttampen. Hemma hos min syster finns mängder av kartonger och påsar, lite mer kommer.

Igår sa hon till mig att jag säkert kan rensa ut lite till. Ja, absolut, och när jag är i hennes lägenhet i stillhet, jag menar att ingen tidspress finns över mig, då ska jag gå igenom påse efter påse, likaså detsamma med kartongerna. Vi pratar fortfarande om att bo ihop, eller inte. Vi har alltid umgåtts, men givetvis är det skillnad att bo ihop. Nu är det så att hon, om vi bor ihop, kan åka till Belgrad och vara där några månader, komma hem någon månad och åka igen. Då är lägenheten tom och det är en onödig kostnad. Själv kommer jag att resa mer, när möjlighet finns. Vi har redan satt upp regler. Den som först går upp på morgonen gör frukost till sig själv. Middag är inget måste, vill man, då är det upp till var och en. Mat, spelar ingen roll vem som handlar, men vill man ha något utöver basvaror får man handla det man själv vill ha. Givetvis ska ingen utnyttja den andra och alltid gå och handla, varken min syster eller jag är sådana. Nästa regel är, om den ena vill eller följer ett program på teve har den andra sin i-pad. Allt går att lösa. Gäster ska man få bjuda hem - givetvis ska vi säga till varandra och självklart är gäster alltid välkomna. Hm, de vi känner.

Igår kväll var jag otroligt trött. Somnade tidigt och vaknade redan 2-tiden och låg vaken en bra stund, men jag somnade om och vaknade inte förrän klockan nio. Jag behövde nog sova ut, men det är ändå viktigt att jag får sova, ska jobba helgens nätter.

Så här sitter jag framför datorn och bör redan ha gjort en hel del, men det vill inte min kropp. Den känns lite darrig. Om 1,5 vecka är allt över och jag kan vila lite. Därför måste jag nu genast sätta igång.

Njut av det vackra vädret. Jag kikar ut från rummet och ser solen lysa från en fantastisk blå himmel. Det är en fröjd för ögat. Det är bara 16 grader i skuggan. Brrr. Jag tänker på de som campar.

Ha en fantastisk helg, ifall jag inte hör av mig via bloggen under helgens dagar.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards