Alla inlägg den 15 juni 2019

Av Lill Lindbäck - 15 juni 2019 08:59

Tre gånger i en rondell, eller som det heter cirkulationsplats och under två körningar, ett till jobbet och ett hem, fick jag bromsa inne i en rondell. När jag åkte till jobbet var det två rondeller på raken, folk som bara ska in före och bryr sig inte om andra. På morgonen när jag åkte hem på Gråbovägen, som vägen heter, och den rondell som jag svänger vänster för att köra upp till mitt hem, upp betyder att hemmet ligger på en kulle, vägen är tvåfilig. Jag blinkade när jag svänger, vilket jag inte behöver, det räcker med att blinka när man kör ut från en rondell. Jag är övertydlig för att folk inte ska köra in och att de ska veta vart jag tar vägen, rena artigheten från min sida. Som sagt, vägen är tvåfilig, jag blinkar vänster och svänger, kör första bilraden stannar, men den andra, en buss, den kör på. Jag tvärnitar i rondellen. Busschauffören såg mig, jag såg att han tittade och undrade han inte varför bilraden jämte stannade. Man ska alltid ha uppsikt i en rondell. Det verkar som om vissa människor inte förstår det där med rondellkörning. Jag är inte expert i ämnet, men en sak vet jag, hade polisen stått där, då var det busschauffören som fått böter.

Jag bor i närheten av ett område där vi har erfarenheter från olika länder och här verkar det som man tar med sig det man lärt sig hemifrån. Rondellkörning, ligga för nära framförvarande, göra livsfarliga omkörningar och gasa på, eller minska farten och gasa igen, ibland kör man över heldragna linjer och kör genväg i kurvor så att man får trycka in bilen mot ett staket för att inte krocka. Folk sitter med mobiltelefon, förbjudet, folk sitter och pratar, klarar inte av att köra bil.

Aja baja!!! Återigen blev jag lite ilsk.  

Ha en trevlig dag.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards