Alla inlägg den 14 juni 2019

Av Lill Lindbäck - 14 juni 2019 14:27

Jag tänkte inte skriva något om elände, men så blev jag återigen förbannad, riktigt förbannad. Gäng löpte amok på ett torg, Hässle, i Borås. Tydligen skulle handgranat ha använts.

Varifrån får ungdomarna alla vapen? Varifrån kommer vapnen? Vapen är mycket farliga i fel händer. Ungdomar har oftast inte den spärren, de förstår inte alltid vad som är fel. På pojkarna växer den delen i hjärnan inte färdigt förrän runt 25 års ålder och för flickor är det mycket tidigare. Det är därför som pojkar kör för fort i sina häftiga bilar, de gillar att höra vrålet från motorn. Allt är spännande. Givetvis finns det försiktiga och förståndiga killar. Med tanke på bilar är försäkringarna mycket högre för yngre. Enligt statistik, som jag inte har läst på nu, är det unga killar som står för de flesta olyckor i trafiken. Är det då på samma sätt när de slänger granater på ett torg? Polisen skulle kalla in nationella bombskyddet. En pizzeria brändes ut helt. Då undrar jag om det är försäkringsbedrägeri eller är det så att ägaren inte vill betala för skydd. Frågorna är många från mig. Synd att tullen inte har mer av de där stora röntgenmaskinerna, för varje bil och lastbil skulle behöva köra igenom dessa när de ska köra in i vårt land. Vapnen kommer oftast utifrån, men hur i h-e kan de köra igenom kanske flera länder.

Som polis, eller som vän eller släkting till en polis skulle jag bli orolig. Man undrar när nästa steg kommer, då när vapnen vänds mot polisen. Som jag brukar säga; mer poliser ute på gator och torg, även väktare som är specialutbildade. Dessa ska ta sig runt på elcyklar, på mopeder, motorcyklar eller med bilar. Jag har nog ringat in det mesta där.

De allra flesta ungdomar är toppen! De är underbara människor. Många gör allt med sina studier och för att få ett bra jobb och naturligtvis även ett bra liv. Ni är fantastiska!!!

Nu lyser solen i Göteborg. Det ska bli varmt ute och varmare till lördagen. Så skönt det är när solen lyser.

Jag behöver gå ut och rensa ogräs i rabatter, men när man som jag har gått av nattarbetspass och även har haft möte är jag lite seg i kropp och knopp. Skönt att bara få vara och lulla runt.

Ha det toppen därute. Förr tog jag ibland ledigt en timma från jobbet, satte mig någonstans i centrala stan och köpte glass. På en bänk satt jag själv och njöt av glassen, solen och glada människor. Det där var verkligen länge sedan jag gjorde. Senare under sommaren ska jag åka in till stan och göra likadant. En repris på när jag var yngre.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards