Alla inlägg den 23 maj 2019

Av Lill Lindbäck - 23 maj 2019 09:00

Igår blev jag lite irriterad - igen. Hörde på nyheterna att pengarna/bidrag till bönderna i Sverige ska minskas eller tas bort. Överallt sparas det. Hallå, vad säger ni som tillhör Miljöpartiet? Handlarna får beställa mer varor utomlands och dessa varor ska lastas på bil, som oftast brukar lastas om på bil, dessa bilar får köra långa vägar till och i Sverige. Var är ni Miljöpartiet? Jag läste ingenting om detta i tidningen.

Mer som jag nu läste i tidningen, en man som är 68 år, får ingen hjälp med en andningsmaskin. Om frun sover tungt och inte hör larmet kan han dö, han får ingen luft. Dottern säger till tidningen, mamma orkar inte mer. Kvinnan har alltså gått in i den berömde väggen.

Vad är det för fel på Sverige? Det är ju detta jag betalar höga skatter för. Människor som verkligen behöver hjälp får ingen hjälp.

Ungdomar har kommit på en ny trend. De tänder på luddet som hamnat på marken, detta ludd (från trädet Asp) börjar brinna, är då marken torr brinner det överallt. Människor kan förlora hem, människor kan dö i bränderna.

Ordspråket stämmer in på ungdomens tidevarv, när man är ung, är man dum. Man gör så mycket saker som man inte förstår innebörden. De flesta gör det. Jag gjorde det. Detta går upp i åldrarna speciellt för pojkar, deras hjärnor är inte färdigväxta och då menar forskarna på att det kan gå upp i åldern runt 27 år. Du som är kvinna, om du träffar en man kanske du ska vänta tills han är över 27. Jag skojade bara. Naturligtvis gäller detta  från person till person. Min bror var inte fyllda 19 när han blev pappa och han klarade det. Det finns män som kan bli 50 eller 60 som kommer in i sin andra tonårstid. Leva livet, heter det då.

En sak till jag fastnade för i tidningen, det var hur man kan se hur en svamp som är giftig ser ut. Shit i skogen, det hade jag aldrig förlitat mig på. Jag har köpt svampböcker, det står; ta inte fel på dessa svampar. Du kanske inte förstår hur lika de var. Äter man eller tillagar en svamp fel kan det leda till förstörda njurar eller döden.

Undra hur de gjorde förr i tiden. Ät du, om du dör ska vi inte äta av den svampen.

Idag är jag ledig, men har lite att göra. Därför önskar jag dig en skön dag idag.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplatsen www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards