Direktlänk till inlägg 14 maj 2019

Ryktesvägar. Vad är sant - egentligen

Av Lill Lindbäck - 14 maj 2019 15:28

Nu hörde jag ett videoinlägg om Skråmos 7 barn. Barnens mormor hade åkt med dem dit ner tidigare och bodde i en stad i 2 år och åkte sedan hem till Sverige igen. Enligt Canada så är hon en av dem som rekryterade folk till IS.

I så fall kan jag förstå historien bättre. Om dottern som gått över till IS flyttar med sina 4:a barn till Syrien och sin man, som även han har gått över, krigar i IS namn och där föder flickan, den unga kvinnan, ytterligare 3 barn.

Morfar är nu i Irak med alla 7 barnbarnen och försöker få dem hem. Alla jublar. Naturligtvis. Allt för barnens skull. Inga barn kan hjälpa vad deras föräldrar gör. Men är morfar också med i IS? Är han oskyldig, men har en hustru som är inblandad? Eller är hon det? Varför har hon skyddad identitet i Sverige? Är det sant som Canade menar på?

Ska morföräldrarna ta hem sina stackars barnbarn, som har förlorat båda sina föräldrar, och fortsätta påverka dem att kriga, döda i ett namn och sedan gå tillbaka till järnåldern, bortsett från bomber, mobiler och bilar. Kvinnorna har inga rättigheter alls. Jo, de har tre, älskarinna åt sin man, hushållerska åt densamma, föda barn under IS namn och där ska barnen, flickor anpassas till att leva under deras lagar, pojkar ska bli bombmaskiner.

För vems skull? Vilken, vilka är det egentligen som står bakom IS. Jag har läst om Imamer som går ut och predikar om den sanna läran Sharialagarna.

Varför bryr jag mig om det här? Jo, för jag avskyr när demokratin och lika rättigheter står på spel. Jag avskyr att homosexuella ska dödas för dessa räknas inte. Jo, om de gifter sig och föder nya barn. Jag avskyr känslan av att ha på mig kläder som ska täcka hela min kropp. Vintern är förstås kall då måste jag ha på mig kläder och mössa.

Allt handlar om min frihet, om jag vill ha på mig vissa kläder eller inte, om jag kanske är homosexuell, bisexuell eller heterosexuell, det har ingen med att göra. Det är min eller din ensak.

Respekten håller på att försvinna från vårt samhälle och det inbegriper respekt för en människa som förtjänar det, oavsett hudfärg och läggning, eller vilket land någon kommer ifrån. Folk får, enligt mig, ha på sig vad de vill, även så i religionens namn. Se bara på nunnorna som viger sitt liv åt Gud. Men jag har aldrig hört att de dödar en människa för att den inte tror på den rätta Guden.

Men låt mig ha mitt liv ifred och det är, ingen religion. Jag följer lagarna i landet jag bor i. Jag försöker respektera andra människor som förtjänar respekten. Inte att någon kommenderar mig till det.

Men tyvärr avskyr jag när jag ser kvinnor klä sig i kläder som täcker hela kroppen och man knappt ser ögonen. Vem är du bakom skynket? Du kan bära packvis med droger runt dig, du kan bära vapen på dig. Du kan vara någon annan än det som legitimationen säger. Du kan till och med vara en man.

Nej, jag har svårt med det. Nu bor vi i ett demokratiskt samhälle och vi ska respektera varandra.

Så vad är sant - egentligen?

Ha nu en skön dag.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

På grund av husförsäljning och senare flytt har inte hemsidan uppdaterats på ett tag.

www.lill-lindback.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards