Alla inlägg den 27 april 2019

Av Lill Lindbäck - 27 april 2019 12:56

En arbetskamrat ställde upp och jobbade en natt för mig. Jag har känt mig förkyld, men inte värre än så. Det värsta var att det kliade i hals och öron, ögonen klarade inte ljus, då sprängde det i dem och i huvudet. När jag åkte till stan i ett ärende tyckte jag att vägbanan gick i vågor. Innan jag åkte därifrån fick jag tag i min arbetskamrat. Det var skönt att det ordnade sig. Väl hemma satt jag och hängde framför teven, men jag hade ont i ljuset av teven också. Hämtade solglasögonen, men då såg jag inte texten.

När klockan var 18:35, nu skrattar du säkert, då kändes det som om något lossnade i huvudet och det tjocka försvann. Jag kände det tydligt. Konstigt. Ljuset för ögonen hade jag fortfarande ont av. Jag som alltid löser korsord eller liknande kunde inte ens tända lampan. När jag vaknade var även ögonen bra. Jag mår inte jättebra, men bra mycket bättre än igår.

He, he, jag är nog allergisk mot jobbet.

Det är när man har varit sjuk och är på väg att bli frisk, då känner man hur underbart det är att få vara frisk.

Nu har jag varit ute och gått. Behöver röra på benen.

Läste en rubrik i Aftonbladet. Ungdomar som gick på en hemlös. Jag klarade inte av att se hur dessa människor gick på en svagare person och de var två som slog honom, det visade övervakningskameror. Två ungdomar tittade på.

Jag vill bara nämna det, man anser att man inget har gjort, men man är ändå med. Gå ifrån sådana vänner.

Våld är något av det värsta jag vet. Jag vet att alla kan ta till våld om det händer hemska saker, men bara för att det är roligt eller för att någon annan ska respektera en person, nej, det är fruktansvärt. Alla värnlösa är det synd om, värnlösa är barn, men också kvinnor som blir misshandlad av en större person. Likaså om man är många som går på en person. Så fegt och så fruktansvärt. Jag har absolut ingen respekt för en sådan person.

Ha nu en underbar helg.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards