Alla inlägg den 25 april 2019

Av Lill Lindbäck - 25 april 2019 09:28

Återigen skrev jag ett blogginlägg och återigen låste sig datorn. Ska flytta snart, inom några månader, tror jag det blir. Då köper jag en ny dator. Datorn låser sig och jag har tidigare provat med att gå ifrån och sedan försöka fortsätta att skriva, men inget händer. Då drar jag ut sladden och datorn startar om igen. Idag kan man inte leva utan en dator. Mycket sker via nätet, som att betala räkningar eller leta efter resor, eller bara att gå ut på nätet för att söka något.

Då kom en fråga till mig. Kan man leva utan ett dator. Ja, självklart. Nästa fråga blir, hur ska jag då betala räkningarna? Nästan otäckt att man behöver en mobil, I-pad eller en dator för att komma ut på nätet och sköta det mesta där. Till exempel att köpa sig en resa vart du än tänker resa.

Det var inte det här jag skrev om tidigare inlägg som inte kom med. Min systerdotter var med sin dotter, 6 år, på sjukhuset för ett lättare ingrepp, men barn blir ändå nedsövda på grund av en körtel bakom näsan, som hade blivit större och det innebär att hon har svårt att andas genom näsan när hon sover. Hon får andningsuppehåll och det är inte bra. Ingreppet tog bara 13 minuter, men uppvaknandet så mycket längre. Jag hämtade dem och gav henne en blomma plus en peng.

Denna åkomma kanske fler människor har och inget som jag exempelvis kände till. Det ska bli roligt att höra lite senare hur hon sover på nätterna.

Nu vågar jag inte skriva mer med tanke på att datorn kan fastna igen.

Ha en underbar dag! Himlen är blå och det är varmt ute.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards