Alla inlägg den 4 april 2019

Av Lill Lindbäck - 4 april 2019 07:34

Har du provat att fotografera månen eller solen? För ögat är det fantastiskt. Vilka vackra motiv, och då ofta med molnen som lever i olika nyanser av färger. Varje gång jag fotar så blir det en liten prick. Flera gånger när jag har åkt med buss eller i bilen, kört själv, då är det praktfullt värre. Så hände i morse. Jag körde förbi Centralstationen i Göteborg. Klockan var då runt 07, jag slänger en blick, och en blick till. Wow!!! Så vackert rött med ett enormt klot som växte fram och den blev större och steg allt högre. Där jag körde fanns ingen plats att stanna. Naturligtvis skyndade jag mig hem. När jag parkerade bilen var det en aning rött, eller rosa runt solen, som nu lyste med starka solstrålar. Det giller inte min mobilkamera. Synd, och det är inte första gången jag nästan flämtar av förundran.

Har jag berättat att jag skulle åka till mina vänner för att ha en tjejträff? Jag berättar i alla fall. När jag styrde bilen ut på den stora vägen så gapade jag bara och började räkna. Givetvis höll jag koll på väg och trafik. Fem regnbågar följde min väg. Fem stycken. Jag minns det fortfarande fast det var flera år sedan.

Du har säkert själv sett något som är andlöst vackert i naturen.

Jag kanske har upplevt i naturen något som du kanske inte har gjort. Min granne vinkade över mig en morgon när jag kom hem från jobbet. Nej, tänkte jag, jag orkar inte. Men hon vinkade desperat, och sedan satte hon fingret uppe vid munnen. Hon stirrade på något i buskarna. Jag skyndade dit, och kikade. Såg inget. Hon vinkade över mig igen, denna gång gick jag genom häcken och över till där hon stod. Hon pekade. Jag har nog aldrig fått fram min mobilkamera så fort.

Synd att jag inte kommer ihåg vilket usb-minne jag har sparat foto i. Det var en kid, en rådjursunge, helt nyfödd. Rådjur är vackra, men inte när man har en trädgård, de äter väldigt mycket av blommorna i trädgården. Men en unge är en unge. Det är ett fint minne.

Ha en trevlig dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards