Alla inlägg den 27 mars 2019

Av Lill Lindbäck - 27 mars 2019 07:22

Jag bor i hus och ska flytta till mindre, vilket jag har beskrivit tidigare. Städning tar mycket längre tid än vad jag trodde. Nu undrar säkert du om jag har det så smutsigt. Ja, det undrar jag också, för jag hittar hela tiden mer att göra. När man ska sälja ett hus ska det se snyggt ut och då gäller det att städa och rensa ut. Folk kan öppna skåp i köket eller garderoben för att se hur stor plats det finns. Inte vill väl du att någon ska säga, usch vad smutsigt. Nu är det inte smutsigt, men det ska dammas och våttorkas. Varför började jag inte tidigare med att rensa ut? Jo, för ett par år sedan började jag att rensa från vinden. Milda tider vad man sparar på mycket som man inte använder.

Jag har lovat mig själv att aldrig spara så mycket saker, som att det kan vara bra att ha grejer.

Att ha hus innebär inte bara att greja inomhus utan trädgården måste se fin ut. Jag har alltid älskat min trädgård, varje dag kikar jag efter blommor som är på väg upp. Nu vill jag leva ett annat liv, ett liv med att kunna skriva mer, umgås med vänner mer och gärna gå ut och gå ofta, för att inte tala om resor kortare eller längre. Visst hinner jag det nu också, bortsett från städning, men när man har som mest att göra i trädgården då hinner jag inte.

Igår lyste solen i Göteborg och idag på morgonen är det dimma och duggregn. Tråkigt, men så är det.

Kan du tänka dig att vissa landskap/orter har inte fått tillbaka grundvattnet från förra årets sommartorka. Göteborg har fått i överflöd. Nu ska du veta att det regnar inte varje dag i Göteborg, men ibland kan det kännas så.

Under två nätter har jag arbetat med en gammal arbetskamrat, som numer är pensionär, och han går inte förrän klockan är 07, därför kan jag åka hem så fort dagpersonalen kommer.

Flextid har vi på jobbet. Är plusflexen över 20 timmar, exvis 23 timmar över, så dras 3 timmar och det görs varje kvartal. Ibland har vi ingen möjlighet att stämpla ut tidigt. Med andra ord jobbar jag då och då gratis. Ofta försöker jag komma sent och gå tidigt för att få ned tiden, det går inte alltid på grund av morgonpersonalen ibland kommer sent och då ska vi lämna rapport dessutom.

Nu ska jag lägga mig och lösa lite sudoko innan drömvärlden kallar. Jag måste erkänna att jag drömmer inte, jag sover som bara den. Kropp och själ är trött efter ett arbetspass på natten. Jag vet, jag får skylla mig själv.

Ha nu en fantastisk dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards