Direktlänk till inlägg 13 mars 2019

I natt har jag drömt om djur som kan tydas

Av Lill Lindbäck - 13 mars 2019 08:08

Jag åkte i en bil. Kände mig jagad av en annan bil, då svängde jag runt och kom upp vid sidan av vägen. Åter gasade jag för att komma undan. Till höger, jag var fortfarande inte på vägen, där stod burar med djur i. På en tavla stod det katter, kaniner och rävar till försäljning. Jag måste säga att det var mängder av djur, de klev på varandra. Min blick hann se söta kaniner och katter, men jag såg ingen räv. Allt var konstigt med tanke på katter och rävar i samma burar som kaniner, men hann inte tänka mer på det för jag körde fort.

När jag vaknade till memorerade jag drömmen med djuren. Jag har en bok, den är djurens språk.

Jag tror på att vissa saker i drömmar är för att bearbetas undermedvetet. Andra drömmar kanske sorteras för att du har sett något ute, varit själv med om något, diskuterat, eller sett på teve.

Här kommer förklaring på vad jag tror min dröm betydde och naturligtvis kan jag ha fel, men man ska tro på sig själv.

Katt:

Stärk relationen till dig själv. Älska dig själv.

Jag: Hur gammal man än är, älskar man inte alltid sig själv. Ibland ifrågasätter man sig själv för sina beslut. Sjukdomar med mer. Upprepar sig och tjatar. Tjat och gnat hjälper oftast inte.

Kanin:

Njut av din kropp och bli vän med den. Älska din egen kropp.

Jag: Min kropp är okej, har några extrakilon precis där som många andra har - runt magen. Jag har skavanker som retar mig. Precis som många andra.

Räv:

Ett kreativt sinne finner alltid en lösning. Lita på dig själv.

Jag: Kreativ och finna en lösning. Jag kan ibland fastna i något och det retar mig, men när jag har bearbetat saken så finner jag en lösning, bra eller dålig, det får man lära sig av. Jag har i många år sagt, lita på dig själv, men gör det inte alltid själv. Tro på dig själv, lita på dig själv. Tro på mig själv, ibland tror jag på mig själv, ibland gör jag det inte, många gånger har jag blivit arg, för det var rätt det jag kände. Tro på dig själv.

Drömmen för övrigt är att jag känner mig jagad, i ett stresstillstånd, och det stämmer. Djuren gav mig ett leende, precis där ville jag bromsa in och gå runt och titta på alla söta djur, farligt söta, fluffiga, men jag kunde inte för mannen jagade mig i bilen bakom, i drömmen. Nej, i verkligheten är jag inte jagad av en man, men att flytta ifrån ett hus där jag bott länge och sparat för mycket grejor gör mig stressad. Att få sålt huset innan sommaren vore perfekt, men så perfekt är inte alltid livet. Så därför tänker jag på räven, lita på dig själv. Jag ska hinna! Samtidigt var nog djuren en blandning av tankar, att stanna upp och hinna tänka. Detta sista kom till mig nu. Tro på dig själv. Lita på dig själv.

I Göteborg ligger snön på marken, eller om det är hagel. Himlen är grå. Men snart ljusnar det för kl 15:45 kommer skidskyttet igen.

Ha nu en trevlig dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards