Direktlänk till inlägg 12 mars 2019

Det väntas kaos i Storbritannien när de går ur EU

Av Lill Lindbäck - 12 mars 2019 07:02

Mat och mediciner blir dyrare. Mat så att engelsmännen klarar sig finns till 60% i landet. Undra hur mycket vi i Sverige har? Mediciner beställs för miljarder. Då är det synd om de länder som Storbritannien beställer matvaror och mediciner från. Mest synd blir det för de fattiga. De som är väldigt rika kan köpa sig ur Brexit och köpa sig till ett slags dubbelt medborgarskap. Vad det innebär är bland annat fastigheter och annat. Jag läste inte så djupt.

Fattiga får det sämre. Ja, så har det alltid varit. Så fort det händer någon världskris får fattiga det ännu sämre. Givetvis gäller det dem rika också, för de kan förlora sin förmögenhet och det är tufft för någon som har slitit hårt hela livet. Om de nu har gjort det. Men så är det att vara svinrika ...

I Sverige får vi som är låg och medelinkomsttagare det allt sämre när nya bostäder byggs med skyhög hyra, när bensinen hela tiden höjs, tack för det Miljöpartiet. Inom parantes, idag byggs bilar med renare luft. I Göteborg kom biltullar, jag anser att det är för höga priser på dessa. Åker du i rusningstrafik är en enda tull 22:-, åker du genom flera blir det dyrare. Det är synd om barnfamiljer, eller ensamstående som vill ha bil för att ha möjlighet att köra sina ungar till olika idrotter, som ett exempel. Eller att semestra med bil i Sverige.

Min innebörd av Brexit är att ett flertal länder blir drabbade. Hur klarade vi oss tidigare innan EU? Jag gjorde det. För mig är det ingen skillnad. Jag är bara en vanlig enkel medborgare. Blir Storbritannien utan avtal, så stod det i tidningen, då blir det väldigt svårt. Känns som om de ska straffas och egentligen hålla sig kvar i EU.

Nu är jag inte politiker, men glöm inte att vi som väljer våra namnpolitiker ska också minnas att de oftast inte har någon större kunskap om jobbet. Skrämmande egentligen. Tänker på Liberalernas kvinna som håller sig kvar för allt hon kan och med det skulle hon få över 8 miljoner av våra skattemedel.

Nu är det dags att ändra på politikernas avgångsvederlag, tycker jag. De får många gånger höga löner. De får i så fall göra som många andra, ta en försäkring och betala för den. Nu kanske du undrar vad de senare ska jobba med. Många av dem för kontakter, många sitter i olika styrelser och tjänar en del på det.

Hade du jobbat på ett jobb som är som en politikers, då vet du att detta jobb inte är för evigt. Eller hur.

Ja, det var dagens tankar. Återigen lyser solen från en vacker blå himmel, men på eftermiddagen ska regnet dra sig in.

Ha nu en fantastisk dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards