Direktlänk till inlägg 22 februari 2019

Tänker på demonstrationer exvis i Frankrike

Av Lill Lindbäck - 22 februari 2019 11:35

I Frankrike demonstreras det hel vilt. Bra eller dåligt? Jag vet inte. Men en sak vet jag, i Sverige är vi för dåliga på det. Mycket skulle man kunna demonstrera mot. Poltiker lyssnar mer när de ser alla demonstranter som väller fram på gatorna. Vi, i Sverige, går snällt fram i kö. Jag gillar i och för sig inte att folk förstör under sin väg. Det finns företag och många är det enmansföretagare, man förstör för dem. Det tycker jag inte om. Förstör vi i parker eller inne i vårt samhälle, då är det kommunerna som betalar, alltså vi skattebetalare.

Mycket skulle vi kunna demonstrera mot. Här nedan är bara några exempel.

  • Våldtäkter, där oftast våldtäktsmannen får lite eller inget straff. Kvinnan får ett livslångt lidande.
  • Övergrepp mot barn, där barnen får lida under ett helt liv.
  • Sverige anses ha blivit ett land för kriminella och terrorister. Jag vill inte ha sådana människor i min närhet.
  • Vården i Sverige har blivit urusel. Läkarna springer rätt in i de berömda väggarna. De har alldeles för många patienter och allt ska ske snabbt. Fruktansvärt. Se på cancerfallen, människor med cancer ska inte behöva vänta på vård.
  • Funktionshindrade barn med svåra sjukdomar, de ska få den assistans de och deras föräldrar behöver. Det är ju för dessa jag betalar skatt för. Sjuka och anhöriga som behöver hjälp.
  • Bättre översikt av våra resurser, inom socialbidragsnätet, skattemyndigheten , försäkringskassan och polisen. Jag avskyr människor som utnyttjar allt, som är fullt friska och går på sociala eller sjukkassan, de stjäl pengar från dessa som behöver.

Detta är ett axplock av olika frågor som oftast står i tidningarna och vi människor gör lite för, som att demonstrera.

Idag står lite städning på schemat. Jag bör byta gardiner och tänkte rensa bort en del annat som inte behövs, men lusten har försvunnit. Kanske den kommer tillbaka efter promenaden.

Ha nu en skön fredag. Det ska jag försöka ha, det vill säga om lusten kommer tillbaka. Bläää.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se 

Jag har i alla fall bestämt mig för en promenad och då har man gjort lite nytta för kroppen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards