Alla inlägg den 25 januari 2019

Av Lill Lindbäck - 25 januari 2019 06:50

Jag var på bio igår eftermiddag och såg livet om Freddy Mercury, filmens titel Bohemian Raphsody. Den utgick från 1970-talet, hur det kom sig han började sjunga och var. Sedan fick vi följa åren därpå med mycket musik, mycket skratt och en rörande film. Jag njöt av musiken varje sekund. För mig var filmen väldigt bra. Alla kanske inte älskar den, men så är det med tycke och smak.

Efter filmen gick vi och åt en enkel middag. Men klockan blev mer än vi trodde och jag var hemma 21:30.

För första gången på länge gick jag upp tidigt. Jag har nog sovit ut, men det kanske jag aldrig gör eftersom jag är en kvällsperson. Egentligen tycker jag det är bra att gå upp tidigt för då får jag mer gjort, men det finns inget som är så skönt att få lata sig på morgonen. Klockan ringer, jag ställer om den, vänder på mig och sover en stund till och sedan lite till. Som min man har sagt flera gånger, det är bara till att gå upp. Jag har gått upp när klockan ringt, men dessa dagar har jag varit som en sömngångare. Ett par gånger har jag fått huvudvärk. Undra om det är jag som lurar hjärnan, eller att jag är inprogrammerad att sova lite längre. Det är samma som med bebisar och yngre barn. En del vaknar redan vid 4-5-tiden på morgonen. Andra barn sover mycket längre. Redan då visar sig olika dygnsrytm för oss, men när vi blir tonåringar är det mycket som händer i kroppen och inget blir sig likt. Fast min morgonklockan har under hela sitt liv varit sig likt. Segt som bara den att gå upp.

Nog talat om det. Nu är det fredag - igen. Och lönehelg. Tänker ibland på Magnus Ugglas låt - Kung i baren. Så var det när jag var ung, men jag var aldrig kung i baren. Pengarna skulle räcka hela månaden.

Nu önskar jag dig en trevlig fredag.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards