Direktlänk till inlägg 24 januari 2019

Nya drömmar om djur. Stämmer det in.

Av Lill Lindbäck - 24 januari 2019 09:20

Vissa djur tycker jag inte om att drömma om. Det är klart att jag vaknade, men i drömmen försökte jag ändra på förloppet. Det var en man som tog bort en väggpropp längst ner på väggen för att visa sina ormar. Jag kan bara tala om att ormar fanns i mängder. Mannen fick ta en bur och orm efter orm, ibland flera stycken, ringlade ut från väggen. De hade ett eget rum i huset. Vet inte hur han matade dem. När buren blev full fick han hämta en ny bur, det är nu det blev spännande. Jag undrade hur han skulle få dit den nya buren. En del ormar försökte ringla sig ut. Det var här som jag började ändra drömmen. Sedan vaknade jag. Somnade om. Drömde återigen om ormar, men denna gång var det bara en brunn. Jag hämtade vatten ur en brunn och upp kom en orm. Inte jättestor, men jag tycker inte om ormar. Visst kan jag se på teve och tycka att en del har fin teckning, men de kommer ljudlöst, förutom skallerormen. Betydelsen vad jag kommer ihåg var att en orm ömsar skinn - förändrar sig.

Läste ur boken drömtydning:

Orm: Att vara i ständig förändring är att vara med den skapande kraften. Min gåva till dig är förändring.

Mina tankar: Drömmer du om ormar står dessa för förändring, du kanske vill göra något annat i livet. Du kanske börjar något kreativt som passar dig. Lyssna på ditt inre, men tvinga inte fram ett beslut - låt det komma.

Jag somnade om, igen. Denna gång drömde jag om ett vattenhål. Jag spelade golf. Nej, jag spelar inte i verkligheten. Bollen hamnade i vattnet och jag gick dit för att hämta den. En krokodil dök upp. Den här gången vaknade jag ordentligt.

Krokodilen: I boken, släpp allt du har för händerna, koppla av och lev enbart för nuet. Inre harmoni ger dig åter fotfästet. Min gåva till dig är att ha inre balans.

Jag tycker det är intressant att läsa dessa böcker. Man får en tankeställare. Nu undrar du kanske om det stämmer.

I mitt fall stämmer det in. Ormar, mängder av sådana. Jag skriver igen på nästa thriller, där behövs en del kreativitet. Om jag är trött orkar jag inte producera eller skriva så mycket. Men jag har fler drömmar som jag skulle vilja förverkliga. Detta får vänta tills huset är sålt och jag har fortfarande inte fått någon lägenhet. Varför väntar du, kanske du får lust att fråga. Trädgården tar tid. Jobbet tar tid. Alla jobb tar tid, men jag vänder ofta på dygnet och då blir jag trött. Får skylla på det. Skrivandet tar tid. Jag vill inte stressa när jag vill lära mig nytt.

Exvis; jag kan inte rita. Jag har köpt en ritbok, en grundbok i teckning. Att lära sig något nytt tar tid. Tyvärr får det vänta, men jag köpte den för halva priset på ICA Maxi. Släktforska är en annan sak. Lära mig att fota bättre. Ja, listan är lång och med detta avslutar jag den kreativa biten. Nu till krokodilen. Stämmer den in i verkligheten?

Krokodilen igen. Har du sett film, bilder eller videosnuttar på golfare som slår en boll och den hamnar i vatten?

Jag har gjort det. Tänk om du är på en golfbana och slår en boll, den hamnar i kanten på dammen. Du går dit för att slå den, där står du stadigt. Helt plötsligt slänger sig en krokodil upp ...

Jag vet inte om krokodilen var något jag hade sett och kanske bearbetade i drömmen, drömmen var i en väldigt kort sekvens. Den visade upp sig. Så kändes det.

I verkligheten. Det här berättade jag tidigare. Jag tog ledigt två nätter för jag hade känning av ryggskott, dessutom värk där jag hade tränat. Det värkte med andra ord överallt. Nu berättar jag inte om träningsvärk, det gör ont, men känns att man har tränat bra. Det jag hade smärtade och den vandrade, igår kändes det sista och det var runt höften som ett enda stort blåmärke. I november fick vi arbetskläder som skickades till tvätten. Det tog tid innan jag fattade att jag inte tålde tvättmedlet. Kanske tog det på krafterna också. Jag tog som sagt ledigt två nätter och var ledig resten av veckan. Dessa dagar har jag tagit det lugnt. En sak i taget. Lite i taget. Sovit väldigt mycket. Ovanligt mycket. När jag jobbar kan jag vara uppe i ett dygn, den första natten, de andra nätterna sover jag runt fem timmar. Det är alldeles för lite för mig. Nu sover jag. På kvällen är jag trött.

Idag, torsdag, står det avkoppling på schemat. Visserligen tvättar jag och städar, men allt i lagom takt. Inget märkvärdigt. Skriver gör jag också, men inte överdrivet mycket. Ibland behöver kroppen återhämtning och då ska man lyssna.

Ha en trevlig dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webplatsen www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards