Alla inlägg den 22 januari 2019

Av Lill Lindbäck - 22 januari 2019 09:11

Jag måste köpa en bok i ämnet drömtydning. Ofta drömmer jag och ofta kommer jag ihåg drömmarna. Självklart finns det gånger som jag inte minns.

Min mamma gick bort för lite drygt 10 år sedan. Jag ser henne hela tiden framför mig, om jag vill. Fortfarande saknar jag henne. Min svåger gick bort för snart ett år sedan (mars). Han hade en smärtsam cancer och i slutet gick det fort.

Tidigt igår morse vaknade jag av drömmen.

Jag kom gående till en utkiksplats, det fanns fullt av bord och bänkar. Min syster och hennes man satt och kramade varandra. Jag såg dem, men sa inte hej. Så är det i drömmarnas värld. Mamma var där också. Jag har lärt mig att mamma framträder i en dröm, att hon vill lämna ett budskap, är hon alltid allvarlig, ibland säger hon inget. Det kanske känns som tankeöverföring. Denna gången sa hon några ord. Hursomhelst. Vattnet hade stigit ytterst högt. Jag såg inte parkbänkens sits däremot bordet var torrt.

Oj, vad vatten, sa jag.

Ja, svarade mamma. Ser du de små husen därborta, de är jättefina, sa mamma.

Jag skulle gå dit och titta i översvämningarna. I drömmen kom jag inte dit, vad jag minns nu.

Mamma och jag går till bussen. I bussen kommer jag på att jag glömde mina tofflor på parkbänken och var tvungen att gå av igen. Under tiden vi gick till bussen sa mamma att min svåger hade slutat med all medicin.

Sedan sa mamma inte något mer. Så tydligt har jag inte fått ett budskap förut.

Jag tydde drömmen att min svåger hade hälsat på min syster, sin fru, med kärlek. Min syster tror inte på sådant här. Tyckte det kändes lite konstigt när jag berättade. För mig är det inte konstigt. En annan värld helt enkelt.

Vilket fall som helst berättade jag om drömmen, att hennes man var hos mamma, svärmor, och att han mådde bra. Allt det där om vatten förstod jag inte. Jag berättade också för min ena systerdotter om drömmen. Hon är duktig på att tyda drömmar. Hon sa att vatten handlar om känslor.

Vi pratade om våra döda och lite tårar kom. Du som läser det här kanske tycker att det är löjligt. Någon annan tycker det är intressant, en tredje rycker på axlarna, kanske någon som vill ha en diskussion om ämnet.

Vi tror på det vi vill tro på. Jag är säker på att vissa människor har en större gåva. En logisk tänkande person vill bara ha fram forskningsresultat. Jag är lite skeptisk för vissa forskningar, nej inte så att jag inte tror på forskningen, men det beror på vilken frågeställning och vilka svar man vill ha.

Det var detta om drömmarnas värld. Jag ska nog köpa en bok om drömtydning. Det är skumt vad jag kan drömma. Måste bara berätta om en annan dröm, jag stod och pratade med ett sällskap. Ibland var jag ovanför dem och ibland med dem. Plötsligt i drömmen lite ovanför alla dök det upp en vit varg med fluffig päls. Han tittade på mig. I drömmen sa jag till vargen att du hör inte in i min dröm. Vad gör du här? Vargen svarade inte. Jag vaknade strax därefter för i drömmen kom jag på att jag drömde. Jag googlade på vargen, och det fanns sådana. I drömmarnas värld vet jag inte vad den betyder, men jag har en liten bok där jag kan slå upp om olika djur.

Vargen: Praktisera världens visdom. Min gåva till dig är att få tillbaka det du gett till världen.

Vargen säger, det du ger får du tillbaka. Exvis om jag väljer rädsla får jag tillbaka rädsla. Väljer jag kärlek kommer kärlek tillbaka.Väljer jag att döma andra, dömer andra dig. Var vis. Praktisera visdom.

Det stod så mycket mer, men jag avslutar med dessa ord.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via web www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Av Lill Lindbäck - 22 januari 2019 08:53

Igår märkte jag tydligt att det har blivit ljusare ute på eftermiddagen. Ibland slänger jag en blick ut och ser uppfarten samt grannens hus, är det är mörkt ser man någon som går, men inte vem det är. Igår såg jag som sagt tydligt. Plötsligt kändes allt bättre. Däremot såg jag att från det var ljust tills det blev mörkt tog bara 10 minuter. Himla skillnad, allt blev bara så mörkt. Jag har egentligen inte ont av mörker, men håll med om att ljuset och fågelkvittret gör en glad och piggare.

Från det ena till det andra. Jag har sovit rätt mycket. Tror att jag har en längre tid känt av våra nya arbetskläder och tvättmedlet från tvätteriet. Vi har tvättat på jobbet tidigare. Själv har jag tagit hem mina arbetskläder och tvättat dessa hemma. Det är klart att man inte ska göra, men ... Vad det har kliat. Har haft röda flammor här och där. Det tar tid för kroppen att komma tillbaka. Sedan har jag haft ont i ryggen, vilket jag skrev om tidigare. Nu känns det bättre, men dagen har knappt börjat.

Idag ska jag fortsätta att städa ... långsamt. Allt för att inte få ont igen. Promenader ska det bli. Och att läsa min nästkommande bok för då kommer jag in i den och kan börja producera genom att skriva.

Det är skönt att vara ledig. Då kan man återhämta sig och plocka med lite av varje i hemmet. Jag har märkt att jag behöver minst 6 timmars sömn för att må bra, det är inte ofta jag sover så länge när jag jobbar. Jag läste någonstans att man inte tar igen förlorad sömn. Ha, det gör jag. Har jag varit ledig några dagar kommer sömnen och då sover jag kanske till och med i tio timmar, tolv timmar har jag också sovit. Igår la jag mig tidigt, kommer inte ihåg sedan sist jag la mig klockan 21. Höll på att somna framför teven flera gånger, då är det lika bra att lägga sig. Jag gick upp vid 7:30. Lite seg i huvudet, men kroppen känns piggare. När jag har gått av arbetspasset kan jag ligga vaken halva natten. Irriterande. Snart ska jag skriva, dammsuga ett rum i taget, jag menar med vila emellan.

För övrigt läste jag på MSN på datorn om olika aktiva vulkaner. Förstår inte varför jag är fascinerad över vulkaner. Tänk att bo i närheten av en sådan och känna marken gunga innan utbrottet sker och detta mullrandet som måste bli. Och tänk då som fattig att du har ditt hus i närheten och du måste lämna allt och springa därifrån. Läste om en vulkan som skickade ut sin lava i en sådan fart att vi aldrig haft möjlighet att springa. Tror att hastigheten var 96.8 km-

Utanför fönstret är det lite vitt. Visst är det vackert.

Du får ha en fantastisk dag. Vi glömmer, jag glömmer när jag känner mig nere att allt det lilla betyder en hel del.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards