Direktlänk till inlägg 16 januari 2019

svårt att få tag i lägenhet

Av Lill Lindbäck - 16 januari 2019 08:10

Jag tror att du som läser det här inlägget och söker lägenhet vet hur svårt det kan vara. På 2 år har jag sökt ca 100 lägenheter. Till och från har jag tittat på bostadsrätter. Jag tänker på dig som vill flytta hemifrån, eller du som ska skilja dig från en elak man/fru, en som slår dig. Då hade jag gått till sociala. Sedan är det alla som vill byta bostad. Kanske det är lättare, att byta bostad. På grund av detta har jag bestämt att min släkting som fyller 17 år ska få en present av mig. Jag ger inte längre presenter för familjen är i ständigt växande. Hursomhelst, på boplats i Göteborg kostar det 100:-/år. Den dagen när tösen flyttar hemifrån kanske hon har lättare att få bostad. Få har råd att bo i nya lägenheter eftersom hyrorna blir för höga. Tur att vi fortfarande har hyressubventioner. Många här i Sverige hade inte klarat av att betala vad lägenheten egentligen kostar.

När jag tänker på bostadsrätt får inte priset bli för högt. Det ska ju vara gott att leva annars kan det kvetta. Ja, jag vet att det heter kvitta, men jag hörde sången på radio när jag åkte hem från jobbet. Apropå det, jag fick stanna på Linnégatan och skynda in till Hemköp. Jag handlade igår morse, mest för att slippa handla när jag vaknat och glömde att köpa balsam till mitt hår. Nu på morgonen har jag gått av mitt arbespass och när jag då vaknar vill jag gärna "lulla" omkring. Nyss när jag körde hem plaskade snöblaset runt bilen. Det regnar ute. Igår hade det snöat och det var minusgrader. När jag kom hem till min lilla gata tyckte jag det glittrade från bilspåren. Genast sänkte jag farten. Man vet aldrig i sådant här väder om det är halt eller bara ser ut som det. Jag körde upp till min uppfart och stannade för att öppna garageporten, öppnade bildörren och klev ur, sakta kanade min fot. Ajdå, det var väldigt halt på sina ställen. Sådant väder är bland de värsta som finns. Snö ena dagen, minusgrader och det övergår till att bli regn och halka.

Vädret kan vi inte göra så mycket åt. Läste i tidningen att blodmåne skulle komma igen. Men jag vet inte när. Får läsa om det när jag vaknat. Har sett foton på just en sådan måne. Väldigt häftigt vill jag säga.

Nu avslutar jag för denna dag. Sängen hägrar. God natt!

Ha det gott därute. Ta det lugnt.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards