Alla inlägg den 10 januari 2019

Av Lill Lindbäck - 10 januari 2019 07:54

Jag känner mig på gott humör. Igår morse sa jag till mina kollegor att varför kan det inte vara lugnt en enda natt.

Någon hörde mig. Det var lugnt för engångsskull. Då har alla gjort ett bra jobb. Våra gamla har sovit lugnt, ingen sjuk, eller mer sjuk. Allt har fungerat.

På min agenda idag står det klockan 14:25 SVT 1 - skidskytte. Det blir frukost framför teven.

Jag är också glad för när jag vaknar är jag ledig och jag är ledig fredag, lördag och söndag. En fantastisk känsla.

Numer har jag bilen och har kommit på att man behöver uppdatera sig på alla regler. Inte för att jag tycker att jag gör fel, utan mest för att man ska veta, inte tro.

Nu åt jag lite fil med nyponskal, det är nyttigt. Min man sa till mig att hälla i pulvret först, filen sedan och rör om. Jag häller i fil först, sedan en sked med nyponskal och rör om. Hans idé var inte alls bra. Jösses vad det klumpade sig. Tur att jag köpte apelsinjuice. Ska ta lite mer.

Jag söker lägenhet, berättade just för en väninna att jag tror att jag har sökt ca 80 stycken under snart två år. I början tog jag utvalda områden, och inte bottenvåning eller i höjd med att man kan kika in. Stackars alla människor som söker lägenhet. Stackars alla unga som vill flytta hemifrån. Därför ber jag dig att sätta upp dig på boplats även om du är lycklig med den du bor med. En dag vill du flytta och börja nytt liv, eller flytta hemifrån, då finns inga lägenheter.

Nu har i dagarna privatvärdar öppnat en sajt något med www.homeq. Där såg jag lägenheter i en stadsdel som jag har bott i, Bergsjön. Lägenheterna var billiga. De blev uppköpta av Balder och nu är en del lägenheter ombyggda. På bild såg det jättesnyggt ut. Kom nu ihåg att Bergsjön är numer en utsatt stadsdel. Jag skulle aldrig flytta dit och skaffa mig en lägenhet runt 84 kvm med en hyra på 12000:-. Jag ber om ursäkt för jag kommer inte exakt ihåg hyran, mer än att jag blev lite chockad. Hellre köper jag mig en insatslägenhet. Fattar inte hur priset kan bli så högt. Tror att de har höjt efter renovering och ombyggnad med dubbelt för samma lägenhet.

Vem har råd att bo så dyrt. Kanske blir det Socialtjänsten som får gå in och hjälpa till. Folk måste ha någonstans att bo. Undra om det blir skattehöjningar i kommunen???

Mina tankar.

Ha nu en fantastisk dag. Kanske är din dag gräslig, då blir jag ledsen för din skull. Hoppas att det ljusnar för dig.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards