Direktlänk till inlägg 31 december 2018

vilken förmiddag jag hade

Av Lill Lindbäck - 31 december 2018 16:18

31/12 varför tycker man att det är så märkvärdigt?Jag har alltid i och för sig tyckt det. Kanske på grund av glädje och mycket nya förhoppningar inför det nya året. Kanske är det för jag alltid säga att ljuset är på gång. Ett nytt år med ett innehåll som en del av ansvaret kommer från en själv. Snart hörs fåglarna kvittra. Jag önskar alla givetvis ett gott nytt år även om jag inte alltid känner för att fira.

I morse tog jag skräpet för att slänga detta, åker ju ändå förbi. Tog även pantflaskor/burkar med mig. För engångsskull lämnade jag väskan hemma och plockade på mig det nödvändigaste. Slänga skräpet gick bra. Jag åkte iväg och ställde bilen på parkeringen under ICA Maxi. När jag skulle gå ut ur bilen satt jag kvar. Det var något. Något var fel. Lite förvirrad satt jag kvar. Aha, väskan tog jag inte med mig. Mobilen och nycklarna låg i fickan på jackan. Nu börjar du förstå, eller hur? Mobilen och nycklarna låg i fickan. Men inte plånboken. Suck och stön. Fick åka hem, tar tio minuter att åka med bil. Hämtade plånboken. Ställde bilen återigen på parkeringen. Tog panten. Åkte uppför rullbandet och ser världens kö till pantautomaterna. Det är klart. Alla vill bli av med pantflaskor/burkar som de har i påsar, och så vidare. Ner igen till bilen. Nästa var Apoteket. De hade inte det jag behövde ha, bara delvis. Som tur är finns ett Apotek till. Så började dagen. Den slutar i morgon bitti, för då åker jag hem från jobbet. I natt kommer det att blåsa upptill 24 m/s i byarna.

I lördags var jag på Astrologiskt mm. Vi som var där skulle få vårt årshoroskop och gå igenom våra papper. Tidigare hade vi smsat våra födelsedatum, klockslag mm. Mitt var inget enastående, men jag skulle ta bort allt gammalt som var nödvändigt och börja på nytt. Transformation kallas det. Likaså självvärdet skulle jag tänka på. Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka på. Men det kommer nog. Man tror att man känner sig själv, men det gör man inte alltid. Andra kanske ser en ur ett annat perspektiv, eller från sitt eget. Timmarna gick fort. När jag kom hem la jag ett årshoroskop och det stämde helt in på detta jag gick igenom under lördagen, däremot hade jag mer kort i mitt årshoroskåp hemma. Skumt. Årshoroskopet jag la är efter min systerdotters skapande, hon håller på med det mediala, Tarotkort, Astrologi mm.

Det står att jag kommer att flytta i år, pengar kommer in - ja tack. Jag kommer att resa. Känna mig ensam. Samtidigt som jag har intressen som jag vill utveckla. Jag måste ta död på det gamla i mig och skapa nytt. Att hitta balansen i livet. Året kommer att bestå mycket av kärlek till min familj/vänner osv, som sagt balansen, och att hitta mig. Det fanns mycket positivt blandat med lite negativt, men jag kände inga svårigheter när jag såg korten.

Nu vill jag önska dig Ett Gott Nytt År! Ta det lugnt därute eller därhemma.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards