Alla inlägg den 22 december 2018

Av Lill Lindbäck - 22 december 2018 16:16

Jag ska gå på Årsreading 2019 den 29 december. Har varit på något liknande tidigare och det är jättekul.

En del är att spå sig i kort för 2019, ett annat är födelesdatum plus klockslag och vilken stad man är född i - astrologiskt. Det kommer att bli smått och gott.

Nu håller jag på med att plocka lite här och där. Har spelat på V75 med mina arbetskamrater. Nu ska jag hänga in tvätten och hänga upp nytt. Därefter blir det mat och sedan åka till jobbet.

Vet inte hur du har det med vädret, i morse när jag åkte hem från jobbet var det svinhalt. Hem kom jag, tack och lov. I kväll ändrar sig det mörka och det kommer sakta att bli ljusare. Härligt. Jag brukar alltid säga att första januari då är det ljusare. Tidigare har jag inte haft ont av mörkret, har inte spelat större roll, men nu känner jag mig ännu tröttare. Mörkret gör en tröttare, så kanske jag ska skriva. Jag arbetar natt och sover mestadels av den ljusa tiden. Men å andra sidan kan jag vara ledig mitt i vardagen. Så är livet. Inget är perfekt, om allt hade varit perfekt hade man längtat efter något annat och dessutom blivit missnöjd. Ju äldre man är, desto mer viktigare är hälsan. Självklart är familj och vänner bland det viktigaste man kan ha. Tycker man sig att man har dåliga vänner, sök dig till nya. Hur undrar du säkert? Ja, det undrar jag också. Det finns kurser och träffar att gå på, även på Facebook finns träffar för att bara umgås - som vänner. Jag har inte undersökt det där närmare. Då är det alltid lättare att prata om sådant.

Ibland kan man träffa vänner via sociala medier. Det gjorde jag. Via mejl fick jag kontakt med en kvinna som har inspirerat mig mycket. Tror att vi har känt varandra i minst 7 år, om inte mer. Tiden går fort. Vi bor på olika platser i Sverige, men smsar till varandra, ringer ibland och träffas ett par gånger om året på ett ungefär. Kanske det blir annorlunda när jag får skaffat en lägenhet, då får jag mer tid över.

Vad är lycka? Ojdå, är det juletiderna som gör mig lite sentimental? Lycka för mig är vad jag känner just nu. Den största lyckan är att alla i familjen mår bra. Jag drömmer om att vi alla har möjlighet att följa våra drömmar, eller i alla fall en del av dem. Vi skapar alltid nya drömmar. Det finns personer som är lyckliga med det de har. Exvis att få en skogspromenad varje dag. Att bara få vara, att inte drömma sig bort i det ouppnåleiga. Är det så att vi ibland behöver drömma om det ouppnåleiga, för att man just då behöver bara få drömma. Vardagen kan vara fantastisk, men även tung. Alltid är det härligt med drömmar, dessa kan ta dig vägar bortom allt, du kan uppleva eller bara drömma. Mycket beror på en själv och hur mycket jobb man vill lägga ner på den där drömmen.

Ha en underbar helg!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Min nästkommande bok blev inte klar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards